Metalbloggens samarbetspartner:

måndag 17 oktober 2011

Bildkrevad från helgen...

Jamen, jävlar vilken fin helg det har varit!
Solen har gassat, Rebellängeln har lassat.
Undan sommaren.
Städdag i området, med möjlighet att slänga kvistar, grenar, ruttna äpplen och annat i container.
Ljuset var dessutom skönt, så jag tänkte ladda upp lite bilder.
Kanske inte så hårdrock, men spela den här samtidigt som du kollar så kanske det känns mer rock'n'roll och vinter...

Översta bilden är yngste killens glädje över att vara utomhus hela helgen. Just ovan leker äldste kille arborist och slaktar vårt plommonträdd samt äppelträd.
Vete fan om de klarar sig, faktiskt.
Man kan säga att vi gick hårt åt dem.
Eller, som frugan sa på kvällen när det var mörkt ute och ljust inne..."Fanken, nu kan man ju inte rusa runt utan kläder längre, det syns ju utifrån!"
Alla skyddande lager av djungel - borta.
Tittut!



Hej då grillen, vi ses i vår.

Sorgligt.

Men den som väntar på något gott, eller hur var det nu?

Helt plockat. Nu väntar jag bara på att få använda den här!


Jag gillar att skotta snö.

Skotta snö eller klippa gräs?

Snö. Alla dagar i veckan.

Brukar faktiskt skotta åt grannarna också... bara för att!


Dessutom, jobbar man en hel helg kan man unna sig.

Tänker i alla fall min äldste kille.



I höger hand - en glassbåt.

I vänster hand - en skumraket.

Rakt fram - saft.

Jodå.

Han var "ganska intensiv" när sockerkicken kom sen....

3 kommentarer:

  1. Härliga bilder, MEN, du borde få komma hit och straffskotta i vinter för det där uttalandet! :)

    Jag gillade också snöskottning innan jag hamnade i jordens snötätaste obyggd! Fy, fan, gråter nästan vid tanken på vad som komma skall.

    Paket kom idag btw, det piggar ju upp en del i mörkret :)

    Och hälsa frugan att man visst kan gå naken hemma. Om man bor med endast granar som grannar haha. Ehh.

    SvaraRadera
  2. Ha!
    Glöm inte att jag faktiskt härstammar från 0910-området.
    Och har ett knippe vintrar i 090-området under bältet, så lite vet jag ju om snöskottning. Fast, visst. Det är inte riktigt lika heligt och romantiskt en tvättäkta jävel-vinter i Västerbotten...

    Kul ordvrängarei förresten. Granar som grannar! :-)

    SvaraRadera
  3. Tycker att minstingen ser riktigt rock n roll ut jag:9 De där fäktande armarna blir nog grymma om ett par år.

    "Det är inte riktigt lika heligt och romantiskt en tvättäkta jävel-vinter i Västerbotten..." det låter som att du har fixat Raubtier deras nästa singel ;)

    SvaraRadera