Metalbloggens samarbetspartner:

onsdag 26 oktober 2011

Mastodon Rocks Stockholm!

Det smäller rejält i januari.
Mastodon kommer hit.
Den 14:e januari är det dags för spelning på Annexet, och det är väl bara att hala upp lädret och tjacka plåt. Det kommer att bli bra. Det vet man efter senaste plattan och bandets överkörning på Sonisphere i somras.

Andra saker som händer då?
Tja, Metallica fortsätter sin resa i sitt egna universum. Nu är det dags för 3D-film (eller, egna och egna universum, är inte Nightwish på gång med en film också... "Imaginarium", eller nåt sånt...) som uppföljare till "LuLu".
Jag vet inte jag.
Jag är rent av skeptisk, om jag ska vara ärlig...

4 kommentarer:

  1. Biljett bärgad! Blott andra (jo, jag var på den första också) headlinespelningen i Sverige för universums antagligen bästa band. För övrigt hoppas jag att du inte har för stora förväntningar på nya
    The Devil´s Blood - är tyvärr något av en besvikelse. Men det kanske du visste redan..

    SvaraRadera
  2. Nja, det visste jag inte... men jag har haft det på känn. Smakprovet som medföljde Sweden Rock Magazine var oväntat svagt!

    SvaraRadera
  3. Metallicas film kommer vara en två timmars stillbild på en hög bajs.

    I 3D.

    Eftersom det enligt dem kan kallas konst.

    SvaraRadera
  4. En filmversion av Lulu lär ju till och med kunna bli värre än "Batman & Robin" :P Tydligen har det dock dementerats av bandet för flera månader sedan...

    Nightwishs film kan dock bli intressant! :D

    SvaraRadera