Metalbloggens samarbetspartner:

fredag 29 januari 2010

Veckans bästa dag!

Ja, fredag alltså.
Denna fredag ska ägnas till att hjälpa svägerskan att flytta.
Och igår var jag ute med lillgrabben M och hjälpte folk att skotta. Och knuffa fram & gräva loss bilar. Och gamla tanter att slå ihjäl snövallar.
Jag borde fan få nån form av pris. Hjälpsamhetspris.
Det är faktiskt inte utan att man kanske förtjänar en liten stänkare ikväll...

Helgerna har inneburit tragiska bortgångar i whiskyfamiljen, så det börjar vara dags att fylla på. Min "sugar daddy" när det gäller just whisky - Killer - tipsar bland annat om Glenfarclas. Läge att kolla, om inte att på Close Up båten.
Till dess tror jag de redan inneboende i hyllan får göra tjänst, hehe..

Tack också till Mirick som står för helgens soundtrack, Martriden. Bra skit, det där!

8 kommentarer:

  1. Du är en snäll kille du, jag känner mig dock lite elak, i dag så när jag hämtade dottern från skolan så tänkte jag...nää jag sopar inte taket...vill se effekten, wow...värsta röken jue...det måste ha grinats hårt i bilen där bak :) Glenfarclas är en fin sak att bjuda vänner och bekanta med. Gillar man lite rökigare saker som typ Lagavulin, Laphroaig och Ardbeg så kan jag rekomendera Caol Ila Distillers Edition.

    SvaraRadera
  2. Låter skitbra, glad att du gillade det. :) Själv har jag återupptäckt Rotting Christ så Nemecic går varm i högtalarna.

    SvaraRadera
  3. --> Stones; jag har faktiskt en sån Caol Ila stående i hyllan, OÖPPNAD! Det står lite såna godbitar och väntar på en bra dag. Idag, kanske! :)

    Dessutom var det inte jag som var i bilen därbak, så mig gjorde det inget..!

    Rotting Christ är från Grekland. Det tycker jag är hårt som fan. Brutalrens är liksom inte det första man tänker på när man ser Apolloreklamen i TV, hehe..

    SvaraRadera
  4. Där ser man, du kan din malt.

    SvaraRadera
  5. Nä, jag önskar bara att jag gjorde det. Den flaskan var faktiskt en gåva. Av en av blogens läsare, R2, vill jag minnas! I hyllan står 3 oöppnade pärlor som jag tänkte knäcka i en egen liten provning. Den omskrivna Caol Ilan, en Glenmorangie Cask Strength och en Aberlour a'bunadh... :)

    SvaraRadera
  6. Trevligt, du får väl bjuda hem dina blogg läsare då :)
    Cask Strength av Glenmorangie har jag ej provat, Aberlour a'bunadh har jag dock i skåpet, den är fin men stark.

    SvaraRadera
  7. Aberlouren är fin. Glenfarclas 105an som jag tipsade Chief om är i samma stil fast kanske lite sötare. Mycket prisvärd whisky tycker jag. Gillar man lite rökigare whisky är Longrow från Springbank grymt bra.

    SvaraRadera
  8. Longrow den har jag inte heller testat, ska notera den vid nästa köp av malt drycker, Tack Killer

    SvaraRadera