Metalbloggens samarbetspartner:

tisdag 26 januari 2010

Metal Town. Att åka eller inte?

Tidigare har Metal Town i Göteborg varit gjutet.
Så icke i år.
Jag är väldans tveksam, och velar som fasen. Och inte blev det direkt enklare av dagens bokningar direkt. Eller att jag faktiskt fick tag i plåtar till AC/DC.
Anledningarna är flera, och egentligen borde jag väl visa lite handlingskraft och försöka rota reda på i alla fall en del av svaren. Man borde ju kunna fråga arrangören, t ex.

I ett desperat försök att hitta rätt ska jag ge mig på att lista för- och nackdelarna.
Here goes...

För:

  • Det är en helt grym kul resa med bra sällskap
  • Det kommer fler bokningar innan det är dags...
  • Rätt bra med skoj & metal för pengarna

Mot:

  • Uselt arrangerat. Varför tog de bort de där grå pissoarerna som gjorde att alla slapp stå i kö i 100 år för att besöka huset. Eller stå i kö för att köpa öl. Eller mat. Förra året kändes det faaaan som om jag stod i kö för öl, sen gick med den nya ölen direkt till toakön...
  • Flyttat datum. Betydligt svårare att smita från sjået innan Midsommar för min del.
  • Artisterna. Det är bara dagens bokningar In Flames och Dark Tranquillity som jag egentligen vill se. Betala pengar för Rammstein, Raubtier, Finntroll? Nä...

Svårt helt enkelt. Men det börjar väl vara dags att bestämma sig snart, om man nu ska komma undan hyggligt billigt med tåg & hotell.

Metal Town.

Att åka eller inte åka, det är frågan...

2 kommentarer:

  1. Ja det är ju himla svårt att svara på men med tanke på bokningarna så är det väl helt ok, kanske de överaskar med något skoj. Med tanke på hur saker och ting är arrangerat så är det ju väldigt tveksamt, får väl installera en kateter så man slipper stå i kö :) Sedan händer det säkert något annat i sommar som man bara måste vara på. Jag skulle nog avakta lite och se vad som händer. Fast och andra sidan kanske det blir slutsålt.

    SvaraRadera
  2. Jo, ungefär så känns det faktiskt just nu - som att det är läge att avvakta lite och se vilka bokningar som kommer.
    Det svåraste är nog inte att få biljett i så fall, utan att fixa resa + boende!

    SvaraRadera