Metalbloggens samarbetspartner:

tisdag 5 januari 2010

Årets bästa dag?

Ja, kanske.
För trots att detta "bara" är 3:e året i rad som vi kör konceptet Hårdrockskväll så har det snabbt växt ut till en av de där riktiga höjdpunkterna. Kategorierna i år är dessutom riktigt kluriga, eller vad sägs om:

1) Bästa Text
2) Låt som blir bättre live
3) Bästa Cover
4) Bäst/Elakast riff
5) Bästa Träningsmusik
6) Bästa Gitarrsolo
7) Snyggast omslag
8) Bäst Just Nu

I sedvanlig ordning vill man ju dessutom överraska lite, så det innebär att trots att Slayer's "Reign In Blood" och Dio's "Holy Diver" antagligen har de bästa riffen egentligen så kommer jag inte att välja någon av dem. Inte heller kommer jag att välja "The Last Baron" med Mastodon som Bäst Just Nu, trots att så är fallet.
Istället blir det mer överraskande val.

Alla svar får du på den här bloggen imorgon. Just nu har jag en skiva att fixa - jag är nämligen inte helt klar än...

Tills vidare får du läsa lite gammalt. Här hittar du alla kategorier samt mina låtval för 2008 samt 2009, och denna länk innehåller mer information om själva konceptet Hårdrockskväll. Grymt kul - låt det börja!

3 kommentarer:

  1. Ho ho ho ho. Det drar ihop sig.

    SvaraRadera
  2. Nu är det bara timmar kvar innan det smäller

    SvaraRadera
  3. ...och jag är inte klar med skivan ännu. Perkele!

    SvaraRadera