Metalbloggens samarbetspartner:

söndag 10 januari 2010

Januari - ebb i skivfloden...

Minns ni september? Vansinnig mängd skivor som släpptes.
Januari verkar vara lite motsatsen, då det är något av ebb i floden av nya skivor.
Det är väl inget nytt med det, så har det ju varit ett tag. Antagligen är det ingen bra månad att släppa skivor, försäljningsmässigt, då alla slantar brann under julhandeln.
Däremot har jag själv erfarenhet av att skivor som släpps i början av året har en tendens att fastna till kommande årsbästalistor och liknande. Bullet For My Valentine's förra släpp är ett sånt exempel, jag gillar den plattan riktigt mycket men tror i ärlighetens namn inte att den hade fastnat så pass mycket om den kommit samtidigt med en massa annan bra musik. Lamb of God från förra året är ett annat exempel.

Årets exempel?
Det återstår att se, men man kan ju tänka sig Throwdown. Om nu nya släppet "Deathless" hinner ut i Europa i januari!

2 kommentarer:

  1. Vi släppte skiva i juli, den borde vara på prick varenda jävla lista någonsin.

    SvaraRadera
  2. Med risk att outa mig själv som den trögaste metalbloggaren i cyberrymden får jag då lite skamset erkänna att jag faktiskt inte hört den (The Project Hate MCMXCIX, för de som undrar). Av nån skum anledning.

    Bot och bättring utlovas.

    Dessutom kan det vara läge att håll på Veckans Tips de närmsta fredagarna (hint, hint)...

    SvaraRadera