Metalbloggens samarbetspartner:

onsdag 9 februari 2011

Misslyckad reklam

Allvarligt talat - jag har respekt för Rolling Stones.

De var ju i stort sett med och skapade den moderna rockstjärnan. Att bandet står upp fortfarande är inget annat än en gåta, de har ju sugit upp mer skit i näsan än valfri myrslok, likväl som att de marinerat sig i alkohol. På köpet har de lyckats skapa en hel del av musiken som inspirerat dagens hårdare akter, och ett knippe bra låtar.
Deras samarbete med Dressman har tidigare kommenterats här.
Jag gillar verkligen inte den klädkedjan. Eller, rättare sagt, jag har aldrig varit in där eftersom jag tycker att de ska straffas för sin reklam, men nu tänkte jag att... ja... kanske ändå.
Tills jag fick se deras senaste reklam.
Den med Rolling Stones merchen.
Allvarligt talat... hur tänkte ni nu?
Kräkreflexen ligger tung i rummet, och först funderade jag på att ta med filmen i detta inlägg innna jag kom på bättre tankar. Vore synd att besudla min fina blogg med något sånt!
Nä, fy fanken!
Det bringar för övrigt tankarna till annan misslyckad reklam.
När jag var yngre stod Max Hamburgare för en riktig klassiker. (Förresten, varför har Max slutat med pappakartongen - hur fan ska man nu kunna äta burgaren med kniv och gaffel? Jävla papper nu bara... nä, tacka vet jag Frasses!)
Man hade tryckt upp och tapetserat hela restaurangerna och alla muggar med den genomtänkta texten om erbjudandet för en större dricka.
"50% Mer - Dubbelt Så mycket"
Ehh... nä, det blir ju inte så. 100% Mer blir dubbelt så mycket.
Personalen var gaaaaaaanska less på att få den frågan kan jag säga, och man kan bara hoppas att deras ekonomicehf inte var den som hade hand om marknadsföringen.
Fast, det är klart.
Det kunde ju vara värre.
Fastighetsbolaget för vård och omsorg i huvudstaden har nog det rekordet.
De heter Locum. Med stort L, men o loggan skriver de allt med små bokstäver. locum.
Fint så.
Till dess att något geni kom på att de skulle göra en reklam i juletider där de bytte ut "o" mot ett hjärta. Och... allvarligt talat... det ser inte så bra ut, eller hur?

Vet du inte vad det innebär att I "love" cum så kan du ju alltid googla det. Se till att du är ensam bara...

6 kommentarer:

  1. hahahahahahah
    hahahahahaha
    hahaa ha hahaha

    8)

    Tack. Nu blev jag glad.

    Och ja, trots din härkomst har du rätt. Tacka vet jag Frasses!

    SvaraRadera
  2. Hahahahahaha!

    Jag håller med dig om Dressman. Bra att du inte besudlade din blogg med deras reklam. Rolling Stones har alltid varit bra, men lite konstiga. Är dom inte adliga, kompis med kungahuset eller nåt? Det skulle inte förvåna mig.

    Frasses reklam-miss känns rätt harmlös. Dressman känns mer som en sekt för själlösa män i medelåldern.

    SvaraRadera
  3. Haha hur tänkte dom där, Locum :)

    Frasses, finns dom kvar ännu?

    SvaraRadera
  4. hahahahahaha, det där kan vara det roligaste hjärnsläpp jag sett!!!!

    SvaraRadera
  5. I <3 Cum... hahaha
    Det finns härliga reklam missar till höger och vänster, bara att vänja sig och garva åt det ;)

    SvaraRadera