Metalbloggens samarbetspartner:

torsdag 17 februari 2011

Vafan?

Hur gick det där till?
Mitt i all röran idag så lyckades jag tydligen, på något sätt, missa att det var betydligt fler band än tidigare nämnda Slipknot, In Flames, Mastodon (yess!) och Mustasch som är klara för Sonisphere. Vilken klant jag är!
Nå, det finns en hel del riktiga mumsbitar bland de övriga akterna.
Airbourne som exempelvis gav förra årets bästa livespelning på Tyrol. Mumma, riktigt bra liveband som dessutom hade en rätt bra förra platta i "No Guts. No Glory" Veckans Tips har de hunnit med att vara också.
Men nu är dte ju inte slut med det.
Graveyard ska spela också. Sanna mina ord, de kommer vara stekheta till sommaren, när nya "Hisingen Blues" har briserat. Och räcker inte det så kanske du är sugen på lite knogmacka i form av Kvelertak, kanske?
Läs vad Werock-kollegan Jonas tyckte om spelningen på Kafé44 senast så fattar du...

Hur jag kunde missa just de där tre banden övergår egentligen mitt förstånd, faktiskt.

Får skylla på att jag var exalterad över Mastodon.
För övrigt ramlar det in fina rapporter från Arenan. Grand Magus fick visst bara 6 låtar, men startade med "Kingslayer" innan de släppte lös "Like The Oar Strikes The Water", och dominerade. Väntan på Accept var spänd...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar