Metalbloggens samarbetspartner:

fredag 27 maj 2011

TFIF - Tid för Bolt Thrower!

Thank Fuck It's Friday.
Den här första veckan på jobbet har upplevts som ett gatlopp.
Och det gör att jag struntar i all ny musik, alla komplicerade plattor med snygga arrangemang och gripande texter och svindlande breaks och långa vindlande låtar och bara...
...öser på med Bolt Thrower.

Bandets avslutsgåva "Those Once Loyal" är inget annat än en fullständigt makalös uppvisning i hur en slipsten ska dras, och det är bra att buga och erkänna sig besegrad.
Överkörd.
Kvaddad.
Och gilla det!
Du hittar skivan på Spotify, om du vill göra mig sällskap...

Det innebär också att det är tveksamt om jag kommer att hinna recensera nya The Gates Of Slumber till månadsskiftet, eftersom deadline är vid midnatt på lördag. Så mycket musik, så lite tid, och eftersom jag nog hade lite för bråttom med förra given "Hymns Of Blood And Thunder" (och därmed gav den för lågt betyg) så vill jag nog låta nya "The Wretch" få lite tid...

Nå, som avslutning kan jag i alla fall bjuda på en bild för kommande Lördagslyx som jag jobbar lite med i bakgrunden.
På tal om ingenting, menar jag... Trevlig helg!


2 kommentarer:

  1. Bolt Thrower går lika bra alla dagar i veckan. Jag vill ju gärna hoppas att det kan komma en platta till av dem.

    SvaraRadera
  2. Så är det ju förstås, men det finns trots det dagar när det sitter extra rätt.
    Och visst hoppas vi på ännu en platta, men det ser rätt mörkt ut...

    SvaraRadera