Metalbloggens samarbetspartner:

söndag 15 maj 2011

Världens sämsta bandnamn?

Vete fan hur det egentligen har gått till, men jag har fastnat i en sån där gammal goding den senaste veckan. Killer Dwarfs "Dirty Weapons".
Hittade den när jag bläddrade bland en massa gamla skivor, och JÄVLART, vilken platta!
Tokbra sång, tokbra sväng.
Det är ett löfte att den dyker upp som småningom som Veckans Tips.

Men, dte fick mig även att fundera.
Alltså, skivan är ju ful som stryk.
Och namnet på bandet är ju nästan ännu värre.
Hur fan tänkte de att de skulle nå världsdominans med det namnet, egentligen?

Och det slutade förstås med att det blir en ny röstningsbar kategori inför Hårdrockskväll 2012 (japp, det är ju bara 8 månader kvar nu!).

Sämsta bandnamn.

Utmaningen, förstås, blir ju att hitta ett bandnamn som är riktigt dåligt men ändå presterar grymt bra. För mig skulle Killer Dwarfs just nu ligga i bra läge, men det saknas ju inte band med dåliga namn direkt.
Man kan ju faktiskt fundera vilket av alla dåliga namn som är sämst, såhär en söndagseftermiddag...

6 kommentarer:

  1. KILLER DWARFS!!! FY SATAN SÅ BRA NAMN!! :-D

    SvaraRadera
  2. Ja, satan vilket bra namn! Men lustigt att du nämner detta för jag hade faktiskt tänkt att köra en sådan kategori på bloggen i veckan och utmana er alla. Jag har en del namn som jag funderat på alltför länge nu och som jag måste lufta mina åsikter om.

    SvaraRadera
  3. Det är en bra skiva i vilket fall som helst. Jag har två skivor av det där bandet. Sämsta bandnamnet har redan listats av Hatpastorn. ;)

    Skellefteå AIK hamnar på ohotad förstaplatts. ;D

    SvaraRadera
  4. Hatpastorn regerar.

    Och ja, skivan är skitbra. Trixigt nog, med det namnet och omslaget.

    Kul kategori också, Tom S. Bring it on!!

    SvaraRadera
  5. sämsta bandnamnet? på delad första plats alla dessa jävla metalcoreband med tre ord i namnet. namn som de tycket låter djupa som inte betyder ett skit

    SvaraRadera
  6. Jodu, det har du långt från fel i.
    Man undrar ju ibland vilka tankar som styr på estetiska linjen.
    Och extra irriterande blir det ju om det råkar vara bra musikaliskt!

    SvaraRadera