Metalbloggens samarbetspartner:

onsdag 3 augusti 2011

Norrköping - bilder från ett dårhus?!

Familjen och jag besökte ju Norrköping och Kolmården i helgen. Norrköping, hem till både SpinningBlack och Grimgoth visade sig vara en riktigt mysig stad - och med en vrickad sida.
Ovanstående fanns där.
Knäppingsborg.
Jodå. Ffrugan var säker på att jag äntligen hittat hem.
Den här fanns däremot inte där i. Den stod centralt och bra.
Tycker nog att den platsat på en plats döpt till just Knäppingsborg - vilket istället var ett vansinnigt mycigt kvarter med restauranger, caféer och butiker, rubbet inhyst i något som väl säkert en gång i tiden varit fängelse eller kanske mentalsjukhus.






Den här bilden tar jag hjälp för att kommentera...






Mitt i allt solsken så bjöds det på galet väder också. Regn. Passade på att ta en bild från hotellet, som låg riktigt bra till.

Högt upp, detta. Eller "Above", som Mad Season skulle sagt. Grymt bra för äldsta killen att kolla ut på bussar och spårvagnar, och hotellet var generellt bra. Elite Grand Hotell. Bra restaurang, bra bar. Bara en sak fel, en riktigt sur tjej i receptionen. Såg ut som 25, agerade som 150 och djupt religiös och mot glädje här i världen...


Det var ju söndag, så själva puben var stängd, tyvärr. Då fick man inte kolla själv, utan gå på personalens rekommendationer. Funkar ju det med....

Slut på Norrköping sen. Bra stad, över förväntan. Dit återkommer jag, kanske med mer tid för en bägare om någon har lust?

Sen väntade det här stället.

Därifrån blir det inga bilder, i stort sett.

Har de vettiga på kameran istället telefonen, och det känns sådär lagom privata så jag håller dem för mig själv. Du får åka dit själv istället och kolla, det var klart värt det.

I sammanfattning kan man säga att...


  • Äldsta killen ville kolla på följande djur: Elefant, häst, gräshoppa, rullad gräsmatta(!)

  • Noshörning är ett stort djur. Den muckar man inte med...

  • Fåglar är rätt trista, faktiskt.

  • Delfiner är inte det. Roligast av allt enligt äldsta killen, inklusive filmen där Markoolio fiser.

  • Vädret var vansinnigt bra. Sol, sol och sol!

  • Det där gör man om. Blir mer än en dag i parken nästa gång, vill jag tro!

Ja.. det var väl det för denna gång.


Norrköping + Komården - stark 4:a!

2 kommentarer:

  1. Fan va kul med bilder och vilket äventyr du verkar haft.
    Spårvagnsbilden är tagen vid Rådhuset, du hörde väl det fina klockspelnadet eller

    Nästa gång får du höra av dig i tid så kan jag ge er en personlig guidning genom staden. ;)

    SvaraRadera
  2. Absolut - och då får man kanske bjuda på en bärs! :-)

    SvaraRadera