Metalbloggens samarbetspartner:

fredag 19 augusti 2011

Ego United, ett annorlunda All Star Band

En kollega postade den här videon på sin Facebooksida förra veckan.






I vanliga fall struntar jag oftast i sådana här saker, men detta är ju historien om när Yngwie Malmsteen lackar ur i ett flygplan. Magiskt. Jag gillar ju Yngwie, som fan till och med (även om jag kanske är i underläge jämfört med Fredrik), men det där är ju enbart kul. Ungefär samtidigt som det där postades spelade jag dessutom "Deth Red Sabaoth" av Danzig på iPoden, av nån anledning, och det får mig ju att tänka på det där med ego.


Han fick ju inget vidare kritik för sin spelning på Getaway Rock Festival, den gode Glenn.


Och med tanke på att eder Rebellängel tidigare presenterat sina två All Star-uppställningar om jag fick plocka ihop ett eget band så kanske det är läge att göra ännu ett. (All Star Ett här, och två här)


EGO United.


Ett band som inte skulle hålla mer än kanske första repet!


Sång - Glenn Danzig.


Förstås. Det finns ju en del sångare som verkligen har egon, men detta verkar vara en av de knepigare att jobba med. Lynnig, nochalant och som de klassiska orden lyder - "med ett ego stort som Globen". Dessutom cool sångröst. Given frontman i EGO United


Gitarr - Yngwie Malmsteen

Förstås. Eftersom hela inlägget började med hans namn, och att han är bra som fan. Även på gitarristpositionen finns det bra många konkurrenter, men jag gillar ju Yngwie mest.
Både han och Danzig har en form av hatkärlek från mig.
Jag gillar deras grejer, men önskar verkligen att de kunde ta mer input från andra eftersom jag tror att det skulle bli ännu bättre då...

Trummor - Lars Ulrich



Ingen kan ju betvivla vad Metallica gjort för alla rockers runt om i världen - men deras danske trummis har väl ett rykte om sig av att vara ganska tvär. Och prestigefull. Perfekta geneskaper i EGO United. Tyvärr har han ju tappat en del av trumliret, men det gör ju bara en än mer intressant grogrund för "diskussionierna" under repetitionerna. Jag gissar att Yngwie kommer att ha synpunkter på kapaciteten som Ulrich besitter... Dessutom, visst verkar det som om trummisarna är rätt snäll överlag, om man jämför med exempelvis sångare och gitarrister?


Det finns inte alls så många kandidater, tycker jag!


Bas - ???


Och, på tal om brist på kandidater. Basister! Finns det ens någon som är känd för att vara en hopplös diva som inte alls går att jobba med, nu när Glenn Hughes verkar ha funnit frid i Black Country Communion?


Jag vete fanken. Lemmy är ju mest en kul prick, Steve Harris är väl glad (fast kanske bara så länge han får som ha vill?), Geezer Butler är en mysgubbe numera...


Vem ska vi ha här?

5 kommentarer:

  1. Gene Simmons är ju självklar bassist i det här gänget.

    SvaraRadera
  2. Jaa! Förstås.
    Hur kunde jag glömma karl'n?

    SvaraRadera
  3. KUL ego band!
    Hålelr med om Gene där med tillägg på Glen Benton, han är nog inte så kul att jobba med alla gånger?!

    SvaraRadera
  4. Gene Simmons är inte i närheten av Joey DeMaio kan jag tycka.

    SvaraRadera
  5. Joey. ManowarJoey.
    Även det ett mycket bra ego-namn!

    SvaraRadera