Metalbloggens samarbetspartner:

fredag 12 augusti 2011

Jag kan inte hålla hemligheter. Kolla in The Konsortium!

Äh, jag är ju helt värdelös på att hålla en del hemligheter.
Speciellt bra musikaliska sådana.
Hade tänkt smyga lite med den här skivan, och dra fram den lite överraskande på den kommande Hårdrockskvällen, men det här är för bra för att gömmas undan.
Som en korsning mellan Kvelertak och sentida Satyricon, med Teloch (1349, Ov Hell) på gitarr och ett helt koppel medlemmar från just Kvelertak... detta är The Konsortium!

Glid över till deras MySpace och kolla in låtar som "Lik Ulven" och "Tesla" - men vet samtidigt att du då missar de bästa spåren på plattan. "Gasmask Prince", "Under The Black Flag" och grymma "Slangenes Barn" - som jag tror att Kvelertak körde på Sonisphere senast?
Det kändes i alla fall som om jag hört den förr när jag spelade den första gången.

Hur som helst - gillar du Kvelertak och Satyricon ska du kika på The Konsortium.
Jag blev så till mig att det skrevs en recension av bara farten. Kommer på Werock i nästa vecka, skulle jag tippa.
Se där, ett bra musik inför helgen!

3 kommentarer:

  1. Lägger till det på listan. Tack för rekommendationen! Bra att du inte höll det hemligt. Seså, fram med allt annat som du gömmer nu.

    SvaraRadera
  2. Skulle jag gömma mer godsaker?
    Aldrig.
    Eller, ja, kanske.
    Just nu skulle jag säga att du som gillar In Solitude verkligen inte får missa Portrait. Lite svårare att komma in i - lika bra. Minst!
    Dessutom har du väl koll på Veckans Tips.
    Återvänder snart.
    Proppfullt med mer eller mindre hemliga höjdare! :-)

    SvaraRadera
  3. Blås på! Kan aldrig bli för mycket...eller eeeh, det kan det.

    SvaraRadera