Metalbloggens samarbetspartner:

onsdag 30 mars 2011

Ooops...

Fick ju senaste Close-Up Magazine i lådan häromveckan. På grund av annat tjafs har det tagit mig ett tag att ens öppna den. Till igår, faktiskt. Och när jag väl gör det ser jag att det är en specialare med retrorock. Skivan som följer med innehåller bland annat ett spår från Crystal Caravan. JÄVLAR, vilken lucköppning jag just fick vara med om! Alltså, jag har en intervju med det bandet som jag genomfört i december (!) - och sen fullständigt missat att skriva och publicera för Werock! Vad i helvete? Hur kan sånt hända? Alltså, jag vet att det varit mycket förändringar och att den nya tjänsten inneburit att hjärnan gått på högvarv, men vafanken? Skäms, Rebellängeln, skäms. Blir till att skriva ut den så fort som möjligt då... Läs istället recensionen av bandets platta "Against The Rising Tide" så länge, så ska jag jobba med intervjun. Eller så kollar du in vad Aftonbladet har att säga om hårdrock. Här läser du vad Anders Fridén har att säga om nya In Flames-plattan i en spännande intervju, här hittar du informationen om Takidas och Europes kommande tältturné och här har de sammanställt en fin lista på de hetaste hårdrocksspelningarna. Att listan sen saknar det mesta av det bästa är ju en annan femma. Själv ska jag stå lite i skämshörnan. Förlåt, Crystal Caravan...

3 kommentarer:

  1. Ja skäms på dig :) Ser framemot att läsa den sen. Crystal Caravan är ju ett riktigt bra band.

    SvaraRadera
  2. Sv: på din kommentar på min King Diamond part I och II inlägg på min blogg.

    De fem första King Diamond albumen är untouchable inte en dålig låt måsten i skivsamlingen helt enkelt! "THEM" och "ABIGAIL" i synnerhet. Gärna på Digitally remastered gold disc om man är freak som jag.

    Men man ska ABSOLUT inte avfärda albumen efter de fem första då kanske de som helhelt inte håller samma klass dock finns det oherhört starka enskilda låtar som t.e.x. Six Feet Under, I´m Not A Stranger, The Exorcist, Just A Shadow,The Storm,Magic,Mirror Mirror o.s.v.

    Rekommenderar varmt det suveränna live albumet "Deadly Lullabyes" och även den nya remasterna på Spider Lullabyes,The Graveyard,House of God och Voodoo.

    Men det gäller och passa på dessa album är snart slutsålda och utgår ur sortimentet. Då får man jaga de på tradera och ebay istället för helt andra priser.

    SvaraRadera
  3. Vi får sätta ett streck för dig Robert under kolumnen "Vad i helvete!?" ;-)

    SvaraRadera