Metalbloggens samarbetspartner:

onsdag 2 mars 2011

My son the comedian!

Barn är roliga.
I alla fall min son.
I helgen inträffade en massa roliga konversationer som jag inte riktigt kan hålla för mig själv.
Vissa är rent av hårdrocksrelaterade, så.. varsegod.
Här är min son, komikern.

På skötbordet:

Jag: "Oj, vi har glömt att lägga dit en handduk. Måste göra det..."
M: "Jag köpt den!"
Jag: "Ehm... jaha, vem har du köpt den av?"
M: betänketid.... "Peter".
Jag: "?? Vem? När då"?
M: "Med Mone" (hans gudmor).
Jag: "Du är ju stollig." Och vid det här laget har jag nästan bytt klart på honom, så jag säger..."vilken fin bajskorv!"
M: "Mone gillar bajskorv"
Ja: "Gör hon?"
M: "Nääää."
M: "Kladdigt."

Den sista repliken levereras med sån grym tajming att det får mig förstås att vika mig dubbel av skratt. Var fick han det ifrån? Stolle!
Nå, senare på kvällen så kikar hela familjen på TV, och då finns ett barnprogram där man ska sjunga med, det heter "Flygande Mattan". Denna gång medverkade Kicken från The Poodles och skulle sjunga ett hårdrocksmedley. Queen, Ozzy Osbourne (om jag minns rätt) och till slut också lite Kiss. Och då säger ju jag... "Jaha, lite Kiss också".
M svarar då med samma ofelbara tajming:
"Näää Kiss heller. Bajs!"

Grym musiksmak har han. Gillar Krokodilen i bilen, och dansar till David Bowie - men tydligen går inte Kiss hem alls!

Jaja, så är det. Vill du se Kicken sjunga i barnTV så kollar du avsnittet på SVT Play här. Han dyker upp efter drygt 14 minuter.

Undrar om det går att göra sig en karriär som komiker?
Och, framförallt, kan man försörja sina föräldrar på ett sånt jobb?

3 kommentarer:

  1. Barn är roliga. Oftast ofrivilligt. Men fan vad roliga de är. :D

    SvaraRadera
  2. Roligt att det smyger sig in lite personliga inlägg här och där :)

    SvaraRadera
  3. Ja barn är skojiga. Har en egen liten favorit som min dotter klämde ur sig.
    Hon kom till mig och sa att hon bajjat i blöjan.
    Så vi tog några raska kliv mot skötbordet och jag tog av blöjan, men den var tom varpå Nora sa till mig "är du besviken på mig nu pappa"

    SvaraRadera