Metalbloggens samarbetspartner:

lördag 12 mars 2011

Angry Again

Mitt liv har tagit en konstig vändning de senaste fyra-fem veckorna.

Jag har blivit arg. Inte hela tiden, inte i privatlivet, men väl mycket oftare i mitt yrkesliv. Jag är så ofattbart pressad hela tiden (i veckan var det en kollega som på fullaste allvar försökte följa med mig in på toaletten för att få fortsätta prata. Vafan är det?), och det har resulterat i att jag verkligen inte är mitt vanliga jag.

Jag är otrevlig, kort i tonen och inte alls på hugget som jag tycker om att vara. Minst två dagar i veckan skiter det sig med min planerade hämtning på dagis, och jag tvingas ringa i panik till min sjukskrivna gravida hustru som får rycka in och hämta. Meningen är ju att hon ska vila upp sig för den stundande förlossningen, och att jag ska få lite egen tid med lillgrabben. Som tur är har jag världens bästa familj, men det är ju helt vansinnigt att något som ett arbete kan få komma så ivägen för det som egentligen är viktigt.

Megadeth får helt enkelt symbolisera det med "Angry Again", en riktigt bra filmlåt från "Last Action Hero". Vill du ha mer avancerad läsning idag så är det Werock som gäller - där hittar du en bra intervju med Barney från Napalm Death!

Just nu är det enda vattenhålen träningen och bloggandet, utan dem skulle jag antagligen explodera. Tack för att ni läser, kommenterar och bryr er!

4 kommentarer:

  1. Jag har förbjudit mina kollegor att prata arbete med mig i korridoren och på fikat. Less på att bli påhoppad helt gränslöst. Du får strukturera upp dem :)

    SvaraRadera
  2. Hoppas att det löser sig. är själv sjukt stressad! /oskar

    SvaraRadera
  3. Jag har bestämt mig för att inte involvera mig i det som inte rör enbart mig på min arbetsplats. Jag pallar inte andras konflikter.

    SvaraRadera
  4. Oj vad jobbigt, hoppas tempen och stressen sjunker.

    SvaraRadera