Metalbloggens samarbetspartner:

onsdag 22 maj 2013

Framtiden är mörk och hård


Framtiden för oss som gillar musik ter sig mörk och hård.
I alla fall om man kastar ett öga på vad som komma skall bland en del band.
Först ut av de "stora" på black metal-himlen är svenska Watain, som släpper "the Wild Hunt" i augusti 2013. Första singeln heter  "All That May Bleed" och släpps på Midsommarafton. Ska bli väldigt spännande att se var bandet tar vägen efter "Sworn To The Dark" och "Lawless Darkness" (vilken som är bäst...? Kolla Tvekampen dem emellan!). Eller för delen liveshowen som bandet bjuder på.
Men vad händer härnäst?
Det enda man egentligen vet är väl att det kommer att vara mörkt.
Det kommer att vara hårt.
Och antagligen en aning vilt, med tanke på titeln.

Ändå ser jag nog mer fram mot polska Behemoth som enligt utsago ska släppa nytt mot slutet av året. Att Nergal haft sin leukemi, men kommit tillbaka och klarat att få showen på vägen så att säga, tillsammans med det bandets helt knäckande nivå såväl live som på skiva, bådar gott. 
Jag förväntar mig, faktiskt, stordåd.
Dessutom längtar jag redan till dess att man får chansen att se de mlive igen, eftersom man inte bara är tajtare än ett skruvstäd med taskigt morgonhumör utan också har den visuellt läckraste showen av alla band inom extremmetallen.
Saknar man det riktigt mycket kan man ju alltid kolla in bildspecialen med Behemoth från Münchenbryggeriet senast, och dels handla någon av de nya tröjorna som bandet just släppt i sin webshop. Först en bild på bandet, sen lite tishor. Snyyyyyyyyyyyggga!


 Mer då?
Visst.
Har läst (var det nu var, det där med källhänvisning är inte min starkaste sida....) att även de här kommer med nytt material, planerat till 2013.
Det vore ju verkligen inte fel.
Jag gillar Satyricon, och bandets minimalistiska framtoning i sitt musikaliska landskap tilltalar mig. Jag hoppas verkligen att man klämmer ur sig en ny platta, och att mitt minne inte sviker - för det skulle väl vara en fantastisk treenighet i mörker och hårdhet?
Watain, Behemoth, Satyricon.
Framtiden hård och mörk. Jag gillar det...
 

4 kommentarer:

  1. Ska bli jävligt najs med en ny Satyricon-skiva. Tycker typ allt dom gjort är bra. Visst är det lite upp och ner ibland men alltid bra. Watain och Behemoth är inte lika hett tycker jag men det är mycket möjligt att någon utav deras nya skivor hamnar i samlingen tillslut.

    SvaraRadera
  2. Minnet sviker inte:) jag läste någonstans, kommer inte heller ihåg var, att Satyricon är färdig med inspelningen av skivan!

    SvaraRadera
  3. Valkyrja -> Tack för det. Två svaga minnen tillsammans kan ju inte ha fel!

    Christofer -> Behemoth inte lika hett? Ujuj... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej jag tycker ju inte det. Behemoth var som bäst runt Satanica och Zos Kia Cultus. Efter Demigod tappade jag intresset nästan helt. Men man vet ju inte, nya skivan kanske blir helt fantastiskt bra.

      Radera