Metalbloggens samarbetspartner:

måndag 16 november 2009

Tyranny of Souls

I boken som den här bloggen surrat en del om innan - "100 Best And Absolute Greatest Heavye Metal Albums..." av Jaclyn Bond så finns flera plattor man förvånas över.
En av dem är Bruce Dickinsons soloplatta "Tyranny of Souls".
Jag och R2 surrade lite häromveckan, och bland annat kom vi in på det där.
Jag har inte hört den, utan avfärdat det som mer av samma sort som på tidigare "Balls of Picasso" och "Tattooed Millionaire".
Fett.
Jävla.
Misstag.

R2 sa - lyssna på den, den är betydligt mer metall än de andra.
Jo jag tackar jag.
Jag var mer eller mindre mållös efter första lyssningen, som direkt följdes av en andra och en tredje.
Jösses!
Väsentligt bättre och hårdare än förr, och Bruce sjunger ju som bekant inte direkt dåligt...

Riktigt jäkla bra platta. Om det är Topp100 är ju en annan fråga (det blir rätt trångt efter ett tag om man börjar rabbla plattor som borde vara med...).
Är det jag den ende som missat "Tyranny of Souls"?

3 kommentarer:

  1. Det är inte bara den du har missat. Du är lyckosam som har kvar Accident of birth och The Chemical wedding... Lyllos! Dessa ska jag förse dig med!

    SvaraRadera
  2. The Chemical wedding har jag lyssnat en del på, men saknar den i min ägo. Accident of birth och Tyranny of Souls har jag missat helt, låter som det är dags att åtgärda alla tre.

    SvaraRadera
  3. Tyranny of Souls är ett lysande album, bara Chemical Wedding är bättre. Bruce är lika intressant som soloartist som frontman i Maiden. Hoppas på ytterligare en soloplatta medan hans röst håller.

    SvaraRadera