Metalbloggens samarbetspartner:

fredag 6 november 2009

Men Gud Förb****t!!!

Min databasfil till iTunes är trasig! Korrupt!
Information om 45GB musik avseende antal spelningar, betyg, spellistor etc - poff! BORTA!
Jag är så arg så jag håler på att spricka.

Igår - när jag kikade in på Igneous Humans MySpace-sida började datorn blinka av varningar om virus och grejer, och försöka få mig att köra en massa program. Jag stängde ner allt, och kollade sen hela klabbet med antivirusprogrammet.
Allt såg grönt ut.
Men i dag är databasfilen trasig. Och inte verkar det uppenbart lätt att laga den heller. Förba***t!
Alltså, kära läsare... några frågor:
1) Är det fler än jag som fått trubbel vid besök på bandets MySpace igår?
2) Är dte nån som vet hur faaaaaaaaan man kan laga en korrupt iTunes Libraries-fil?
3) Lämplig musik för att avreagera sig? Veckans Tips Coldworker kanske, men andra förslag?

I helgen ska jag ut och flaxa lite, så jag hade sett fram emot att få lite egentid med nya Katatonia, Slayer, Gates of Slumber och Dark Tranquillity-liven. Just nu ser ingen av dessa ut att få följa med.
GRRRRRRRRRRRR::: :(

8 kommentarer:

  1. Ouch... har aldrig använt Itunes själv, men det är inte svårt att tänka sig in i situationen...

    Har inte haft några problem med MySpace-sidor, men det kanske jag kan tacka NoScript-tillägget till Firefox för.

    Den enda "lösningen" jag kan komma på är en systemåterställning till dagen innan, men jag vet inte om det fixar en korrupt fil.

    SvaraRadera
  2. Hm. Ja, det kanske blir så, jag får inte till det i alla fall. Som tur är (phuu...) verkar själva musikfilerna intakta. Annars hade det varit 45 GB att läsa in från skivor. Lagom kul... :(

    Nu undrar jag ändå vad som händer om man plockar ihop ett nytt bibliotek från musiken, sen synkar iPoden. Jag förstår att jag nog förlorar alla spellistor (vilket får mig att vilka yla könsord & svordomar, jag har mååånga och stora spellistor...), men borde man inte få in antalet spelningar, betyg och liknande från själva iPoden då?
    Rädda litegrann, alltså?

    Ska fundera på det här, och försöka komma tillrätta med det efter helgen.
    Fortsätt ge förslag om ni har dem - jag behöver det!

    SvaraRadera
  3. ...det verkar som om The Woan kanske har kunnat rädda dagen. Ser lovande ut, men man vågar ju inte ropa hej ännu...

    SvaraRadera
  4. Bummer med iTunes. Jag har ungefär lika mycket och skulle helst inte vilja se det krascha. Skön blogg, ska ta och börja följa den. Kika in på min och se att vi har en del andra bloggar och diverse musik gemensamt.

    SvaraRadera
  5. För att riktigt strö salt i såren så har jag just fått reda på att Greg Mackintosh lämnat Paradise Lost turnén. Hans far är tydligen på dödsbädden.
    Gregs ersättare blir tydligen hans tekniker, får väl gå det också men inte blir det samma sak inte:(

    SvaraRadera
  6. Jaha, en olycka kommer sällan ensam, Inte bra med Macintosch...

    Roligare saker- det ser verkligen ut som om the Woans tipssaved the day. Heja!

    Tomasz, välkommen till bloggen. Givetvis kommer jag att kika in hos dig, nu är ja ju nyfiken... :)

    SvaraRadera
  7. Tjenare! Jag läste om din fuckade databasfil.
    Blev lite nervig så jag gick in & kollade på två datorer. Jag märkte dock inte av något.
    Du kanske ska besöka lite bättre porrsidor framöver & strunta i de som är sunkiga :D

    Hoppas det löser sig för dig med dina filer!

    Väl mött / Andreas Joelsson / Igneous Human

    SvaraRadera
  8. Andreas - tacl för den. Ska genast hålla mig till finporr from nu.. ;-)
    Nä, skämt åsido, tack för att du kollade. Det tycker jag var en mycket snygg och sympatisk gest. Lycka till med plattan!

    SvaraRadera