Metalbloggens samarbetspartner:

tisdag 7 juni 2011

Skivhylla, min sköna!

Natten gick som sagt i vankandets tecken.
Mitt i alltihop kom jag på att jag egentligen är lite kär i min skivhylla.
Jag fattar bara inte hur jag ska hinna lyssna på alla dessa fantastiska plattor som bara väntar på att släppas fria. Alla pärlor med fantastisk musik som förtjänar att spridas i luften.
Ovan ett nedslag i bokstaven M. Marduk, Bob Marley, Masterplan, Mastodon och Mayhem.
Vilken röra, egentligen.
Samtidigt är det skönt med en grej som den här bloggen.
Då vilar man ju inte direkt på hanen när det gäller musik.

Dessutom kom jag nog fram till (jajamen, det finns goda möjligheter att lösa världsproblemen när man vankar av och an på nätterna och försöker förklara saker och ting för en fyra veckorsbebis) att ett av kriterierna vid ett eventuellt nytt boende är att det finns ett eget rum för pappan i familjen.
Där skivorna, stereon och den vansinniga besattheten av musik kan få breda ut sig.
Ska bara sälja in den tanken till resten av fmailjen....

5 kommentarer:

  1. Jag är på din sida, gällande det egna rummet =)

    SvaraRadera
  2. "Vilken röra"
    Jag håller med.
    Särskilt bland Mastodons album. De står ju i total oordning. Jag är hemskt anal av mig, så har du nån ursäkt och/eller logisk tanke som förklarar (o)ordningen skivorna står i så dela gärna med dig. =)

    SvaraRadera
  3. Hahaha...ja, inte rörigt alfabetiskt då.
    Genremässigt, tänkte jag.
    Hur nu du skulle kunna veta det. Kanske borde ha skrivit det tydligare. Får skylla på alla vakentimmar i natt...

    Bra, R2!
    Och - grattis på namnsdagen..!

    SvaraRadera
  4. Jo, jag förstod vad du menade. Det jag reagerade på var den inbördes ordningen av Mastodons skivor. Mina skivor står sorterade först efter artister i alfabetisk ordning och därefter albumen i kronologisk.

    SvaraRadera
  5. Bra. Jag har faktiskt bara en ursäkt - jag har bara hunnit till bokstaven "B" när det gäller artistinbördes kronologisk ordning...

    SvaraRadera