Metalbloggens samarbetspartner:

torsdag 2 juni 2011

I Backspegeln: Accept



Allt det där pratet om blod gjorde mig lite sugen på Accepts senaste skiva "Blood Of The Nations". En gång i tiden fick jag en kopia av R2, men sen dess har jag förstås köpt mitt eget ex (med en rätt bra bonuslåt i form av "Time Machine"), och den här skivan spelar jag lite då och då.

Jag delade ut en 4:a i recensionen, och såhär i efterhand kan man med spår som "Shades Of Death", "New World Coming", "Blood Of The Nations" och "No Shelter" så äär det bara att konstatera en sak - detta är en stark och solid 4:a!

PLattan loggade dessutom en hel del spelningar under senaste Hårdrockskvällen, och det får mig att fundera lite på kommande Hårdrockskväll. Längtar redan, och det ska bli jäkligt spännande att se om vi får en kategori som heter "Bästa Comeback/Återförening". Kanske är detta en kandidat?

Bra är det i alla fall.

Jävligt bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar