Metalbloggens samarbetspartner:

tisdag 20 mars 2012

Werock-craziness!

Hm, tiden rusar ibland förbi.

Jag hade ju tänkt hinna med en del recensioner till mitt i månaden för Werocks del, men det gick inte. Sjukdom (fan, nu är det två veckor sen jag dukade under och i o f s är jag frisk på så sätt att jag jobbar, men träningen vågar jag mig inte ge mig på än eftersom jag snorar som en dagisunge). Och i allt detta så har förstås siten fortsatt dominera!

Först ut - Kitty, vårt senaste tillskott som skribent - har intervjuat Dragonforce. Det är killarna på bilden ovan, och ett band som ger undertecknad prick ingenting. Kitty gillar dem dock, och det ger hela intervjun en skön vibb. Läs den här!
Annars då?
mitt i månaden... vilka recensioner finns det där att sätta tänderna i?
Främst denna

Barren Earth med andra plattan "The Devil's Resolve". Första given ut, "Curse Of The Red River", har ju figurerat som Veckans Tips, och denna efterföljare är en sån där skiva som jag verkligen ser fram emot. Misstänker redan nu - ohörd - att den ligger bra till för en placering på topplistan när den är dags att summera 2012! Recensionen hittar du här, och visst verkar det lovande?
Dessutom... Cannibal Corpse, Epica, Thåström och BiblioteKarins gott och blandat av orientalisk metal, klart inspirerad av bland annat Melechesh.
Alltså..kvällsläsning denna tisdag?
Werock!

2 kommentarer:

  1. Jag har inte kommit mig för att intressera mig för Barren Earth. Visst all hajp gjorde sitt men jag kräver nog lite mer läsning om bandet först.

    SvaraRadera
  2. Tom S -> Det är din miss om du hoppar över det.
    Läs mer här:
    http://metalyze.blogspot.se/2011/09/veckans-tips-barren-earth-curse-of-red.html

    Kolla sen in bandet!

    SvaraRadera