Metalbloggens samarbetspartner:

lördag 16 februari 2013

Metalbloggens hemliga projekt!

Kolla in bilden.
Sådär hemlig känner jag mig just nu, eftersom denna veckan sett starten på ett litet projekt i all hemlighet.
Eller, ja.. så hemligt är det kanske inte eftersom jag berättar att det finns just nu, men innehållet är mystiskt - och det tar lång tid innan det avslöjas.
Jag planerar nämligen att nästa Hårdrockskväll, Trettondagsafton 2014 gå all in på att presentera ny musik.
Och, mina vänner, det där ska göras så att det blir lite spännande även för mig.
Det betyder att jag nu har startat att skriva Veckans Tips för början av 2014 (!) och schemalägga dem när jag hittar en skiva som jag nog kan tänka mig att plocka en låt från när det drar ihop sig, och i övrigt hålla skivan hemlig under resten av året 2013. 
Det roliga här är att jag kommer skriva inlägget, schemalägga det och sen glömma det till dess att det publiceras. Det blir alltså lite lucköppning för mig med då, och väldigt spännande att se om det jag tänker nu under året håller hela vägen till Hårdrockskväll 2014.
än så länge har jag samlat på mig 4 plattor.
En finsk grupp, en jänkarsammansättning och två svenska.
Har bara börjat skrivandet dock, så alla är inte planerade.

Det betyder ju också att Metalbloggen finns kvar i början av 2014, i alla fall i form av Veckans Tips.
Ett sådär lagom hemligt projekt att pyssla med i bakgrunden.

I förgrunden finns lite annan läsning för dig som letar sådan.
Werock har laddat på med två recensioner mitt i månaden.
Martin förvånas över Alpha Tiger, och Karin  uttrycker besvikelse över Hatriot.
Annars är nog mitt bästa tips den här intervjun. Terrortory!
Varför det då?
Jo:
Ikväll. I hufvudstaden.
Jag tänkte gå, men vabruari ställer till det. Lillkillen är sjuk, hustrun ärä sjuk och resultatet har varit ett knippe vaknätter i veckan och en knäckt Rebellängel.
Du borde gå dock.
Verkligen.
Bandet har nämligen låtit rykta om avtäckandet av nytt material....

Annars kan jag berätta att jag lyssnar på den här skivan en del just nu:
Black metal på svenska från Stilla.
låter lite som omslaget ser ut, och tanken är väl att jag ska kunna klämma ur mig en recension av "Till Stilla Falla" vad det lider. 
Du som vill gissa vilka skivor som ligger i "hemliga högen" kan alltså stryka just Stilla. Den är härmed outad...

Trevlig lördag på er!

2 kommentarer:

  1. Spänning och mystik. Ska bli intressant att se vad detta mynnar ut i.

    Och Stilla verkar intressanta, iaf om man ska gå efter omslaget. Får kollas upp tror jag allt.

    SvaraRadera
  2. Christofer -> Yes. Lite synd bara att det är så länge innan man får avtäcka hemliga projektet. Dessutom kan man fundera på om Veckans Tips är rätt format sen. En platta i veckan kan ju innebära en ganska lång följetong om man hittar många guldkorn...

    Stilla. Ganska speciell skiva, men absolut värd att kasta ett getöra på. Black metal med en känsla av svensk natur, och med svenska texter. Lite ojämn bara, är väl ett tidigt intryck.

    SvaraRadera