Metalbloggens samarbetspartner:

söndag 20 oktober 2013

Citatet: Geezer Butler

...snart är det november.
Jo, jag vet att man inte vill tänka på det, men det är sant. 
Då kommer mörkret.
Kylan.

Ska man se det positiva så innebär det (som vanligt) att det på bloggen blir ett par Veckans Tips med extra passande soundtrack till årstiden, samt att Black Sabbath kommer på besök till stan. 
Visserligen på världens sämsta konsertarena Friends, men ändå.
De kommer en fredag, och jag har permission för att träffa Jolly Jonny och Zappzott.

Bandet släpper ju dessutom ett livepaket också alldeles strax, den 25/11 kommer "Gathered In Their Masses", inspelad i Australien.
Se där, vilken fin julklapp till någon du älskar.
Och som gillar hårdrock... (hint, hint).

Eftersom jag redan peppar för såväl gig som livesläppet så ska vi ha ett enkelt citat från bandets "doldis" Geezer Butler denna gång.
Håll till godo!

"Jag orienterade mig lite i svart magi. Men så hände alla dom här konstiga sakerna - en massa äldre släktingar började dö och jag fick besök av blodiga väsen på nätterna."
Geezer Butler, Black Sabbath

Ehh...jo.
Rätt bra att sluta med det i så fall.
Jag tycker liksom det räcker med att vår katt biter mig i fötterna nattetid - inte att få besök av blodiga väsen...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar