Metalbloggens samarbetspartner:

tisdag 15 november 2011

Lamb Of God "Resolution"

Den 25:e januari 2012 är det dags.
Då ska Lamb Of God släppa uppföljaren till "Wrath" (2009 års bästa träningsmusik), och den kommande skivan har fått titeln "Resolution", med omslag enligt ovan. Plattan är producerad av Josh Wilbur och har spelats in runt om i Virginia och New York
Låtlistan ser ut enligt följer:

1. Straight for the Sun
2. Desolation
3. Ghost Walking
4. Guilty
5. The Undertow
6. The Number Six
7. Barbarosa
8. Invictus
9. Cheated
10. Insurrection
11. Terminally Unique
12. To The End
13. Visitation
14. King Me

och till saken hör då följande:
Bandet var här, i Stockholm, i torsdags.
Och gav intervjuer.
Och Werock gavs chansen att medverka.
Om jag tog den?

Nej. Det är uppenbarligen dags att skriva in i mitt "vanliga" anställningskontrakt att man borde få strunta i andra konsekvenser och istället springa runt och leka hobbyjournalist... det hade uppenbarligen varit en kanongrej att göra, både personligen och för Werocks del.

Det verkar för övrigt som om bandet satsat hårt på att spela in skivan som just ett band, med testande av riff tillsammans och så lite programmering och kopiering via dator som möjligt.
Förväntningar?
Jo du... stora sådana!

2 kommentarer:

  1. Det var så jag började. Som timanställd lite överallt sket jag i jobbet när banden kom till stan och bara kunde ge intervjuer på dagstid.

    Däremot, Lamb Of God är ett luftslott. Aldrig fattat storheten med dem.

    SvaraRadera
  2. Tom S -> hehehe... mycket luftslott nu, med tanke på diskussion hos Jonte? :)
    Nä, men allvarligt talat, det är ju ingen hemlighet att bandet i sig snott rätt mycket från THE HAUNTED en gång i tiden.
    Numera tycker jag dock absolut att de står på egna ben, och att de är bra.

    Men så har jag iofs inte så vansinnigt lång tid med bandet, och har struntat lite i deras bakgrund. Jag gillar't helt enkelt!

    Jag är ju dock inte timanställd.
    Och ska jag vara ärlig så gillar jag ju mitt jobb och mitt företag, så det är väl lite spel för galleriet. Det betalar mitt liv, och kommer först.
    Betyder det att det svider mindre när en akt som LOG kommer hit och öppnar för intervju?
    Nä...

    SvaraRadera