Metalbloggens samarbetspartner:

söndag 20 november 2011

NP: King Diamond "The Graveyard"

Ja, jag undrar jag om jag inte håller på att kära ner mig en hel del i den gode Kim Bendix Pedersen. King Diamond, alltså. Senast att besätta min lilla hjärna är den remastrade versionen av "The Graveyard", en fantastisk historia som närmast kan liknas vid radioteater elller opera ibland. Snygg skiva dessutom, eller hur?
Grymma låtar förpackade i en blodig historia om hämnd, galenskap och gravar som verkligen gör sig väl denna årstid. Ruggigt bra skiva som tyvärr inte finns på Spotify...

4 kommentarer:

  1. Välkommen in i King Diamonds mörka evangelium.
    Han har länge gått vid din sida.

    Ditt nästa steg iakttas. Går det mot häxans öga där Father Picard väntar på dig eller är det dags för Dr. Eastmann's Cure?

    SvaraRadera
  2. Seance > Nästa steg blir The Spider's Lullabye.
    Ingen genomtänkt val egentligen, men den fanns i lager och var rätt i pris.... :-)

    SvaraRadera
  3. We will make you feel you're right at home.
    No more sleepless night, No more unpleasant sights.
    We can recreate paradise!

    SvaraRadera