Metalbloggens samarbetspartner:

måndag 18 mars 2013

Recensionsbonanza! Först: Bullet For My Valentine

Ny vecka, nya möjligheter - och denna vecka kommer i huvudsak att vikas för skrivande av recensioner.
En ren recensionsbonanza, typ!
I pipen ligger bland annat en titt på Whitesnake "Made In Japan", The Crystal Caravan "With Them You Walk Alone", Egonaut "Mount Egonaut", Tribulation "The Formulas Of Death" (om jag hinner fatta den skivan, det är långt från säkert...), Syron Vanes "Evil Redux", Grift "Fyra Elegier" och Jess And The Ancient Ones "Astral Sabbat".
Inte så lite, alltså, och för att sparka igång det hela använder jag mig av två saker.

Först - mitt-i-månaden-recensionerna på Werock som publicerades i slutet av förra veckan.
Mitt bidrag var skivan på bilden ovan, Bullet For My Valentine "Temper Temper".
Det är en skiva som inte är speciellt bra, faktiskt. 
Den är heller inte dålig, men ändå det sämsta bandet lyckats prestera.
Recensionen fins här, och vill du ändå handla skivan så rekommenderar jag Bengas på söndag den 24/3 då bandet kommer att signera plattor innan man går på scen så småningom på kvällen (Tyrol, Stockholm är platsen för det giget).
Dessutom har kollega Martin visat vad han anser är pappaledighet från Werock, genom att slå rekord i antalet recensioner, typ.
Clutch är väl den som drar mest intresse, men generellt är det som vanligt - högt och lågt. Kolla in alla recensioner för mars här!

Det andra jag har gjort för att ladda för veckans kommande recensionsrace är att spela gammal musik. 
Mycket sådan.

Helgen har alltså inneburit att jag luftat bland annat KISS "Animalize", Whitesnake "Live In The Heart Of The City" och "Saints And Sinners", W.A.S.P "The Best Of The Best" (det är för övrigt helt sjukt vad mycket bra låtar det bandet levererat genom åren, om man nu får allt uppradat sådär på en samlingsplatta...), Talismans första självbetitlade giv, Motörhead "1916" (kan var det snyggaste omslaget dte bandet klämt ur sig) och sen en hel del Iron Maiden.
Bra så va? Så ser vi hur mycket som hinner levereras i verkliga livet...

3 kommentarer:

  1. Ifall du inte hinner fatta nya Tribulation: vad tycker du än så länge?

    SvaraRadera
  2. Christofer -> Jodu. En bra fråga. Jag tycker, efter en sådär fyra-fem varv att det är rätt illa, faktiskt. Som om man försökt vara jävligt smart och sofistikerad, och därmed missat hela grejen som gjorde debuten så fantastisk.
    bara hjärna, ingen pung eller hjärta.
    Typ.

    Nu är det ändå att jag har en gnagande känsla av att det döljer sig mer där, något jag inte fattar. Än. Därav min formulering i inlägget ovan...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Intressant. Helt tvärtom mot vad jag tycker. :)
      Jag fattade tycke från första början och rådiggar hela skivan. Dock så har den inte växt något med fler lyssningar utan har legat på samma höga nivå hela tiden.

      Radera