Metalbloggens samarbetspartner:

måndag 13 augusti 2012

A Holiday From My Vacation!

Första dagen på jobbet avklarad.
Ja, efter en lång sommarledighet, alltså.
Alltid lika märkligt att komma tillbaka tycker jag. Allt är nytt, inget har förändrats, liksom.
Bloggen kommer väl att fortsätta gå på halvfart ett tag till, men lite ska vi ändå hinna med att klara av de närmaste veckorna innan det blir "business as usual" med återkomsten av Veckans Tips, Remasters, Live! och Veckans Citat.

Tills vidare kan jag bjuda på sporadiska nedslag i sommarens händelser.
Det här, t ex.
Utomhusljudet som jag funderade så mycket på förra sommaren slutade på detta vis. Enklast möjligt, inte något fantastiskt ljud - men väldigt väldigt smidigt.
Och ganska billigt.
Logitech, står det om man kollar nära.


Och det har ju behövts.
Denna sommar har jag nämligen spenderat sjukligt mycket tid på baksidan av huset. Grillat, softat, lekt med kidsen. Druckit öl. Slappat. Inte sprungit... och lyssnat på musik då.
Mer om just sommarens lyssning kommer i ett separat inlägg, hade jag tänkt mig, så det får du vänta lite på.
Annars var det ju kul att göra intervjun med Terrortory.
Var ett tag sen jag gjorde en riktigt telefonare, känns det som, och det var roligt.
Dessutom fick man se denna affish när man var "hemma" i Skellefteå ett tag i somras.
Då kändes det extra kul!


Annars då?
Tja... firat svärmor (60 år), firat mor (60 år), kräftskivat, åkt lite båt (Birka).
Köpte en whisky som jag är rejält nyfiken på, men faktiskt inte kommit runt till än.
Rosebank 20 YO. Dyrare än utomhusljudet, typ.


Ska ge mig på den en vacker dag, men inte än.
Hoppas den är bra i alla fall.
Kanske passar väl till en god bok, sommaren har i det största ägnats till serien som ligger till grund för TV-serien "Game Of Thrones". Är mitt i tredje delen "A Storm Of Swords" just nu, och serien blir bara bättre och bättre!

Hur som helst.
Första dagen avklarad. Känns udda, men samtidigt lite bra.
Lite ordning.
Det är inte bra att bara vara ledig och grilla och dricka öl.
Man kan behöva lite ledighet från semestern - och, dessutom, den sista augusti slutar jag på mitt vardagsjobb efter nästan 12 år. Går vidare till nästa utmaning.
Det blir något att skriva om!

2 kommentarer:

  1. Fast balansen vore skön om man kunde ha jobbet mer som en hobby.:-)

    Välkommen tillbaka.

    SvaraRadera
  2. Visst är det gött att börja jobba igen? För mig kändes det som om att semestern bara var en lite längre helg. Var precis som vanligt att öppna dörren till kontoret och börja lira dödsmetall på dom stackars högtalarna jag har ståendes där.

    Fin wirreflaska förresten, ser riktigt smaskig ut.

    SvaraRadera