Metalbloggens samarbetspartner:

lördag 18 augusti 2012

Metalbloggen 3 år!

Whoohaa!
Tro't eller ej, idag fyller Metalbloggen 3 år.
Märkligt. Tiden bara rasar på, samtidigt som det ibland känns som om man varit i farten längre än så.
Nåväl.
Än så länge har det blivit nästan 2 000 inlägg, närapå 200 000 sidvisningar, 117 Veckans Tips och fler recensioner än jag vågar tänka på. Massor av underbara kommentarer (nästan 4 500 publicerade kommentarer!) från läsare, kontakter med band och en hel skrälldus med plattor som flutit förbi. Vilken som är den absolut bästa skivan som kommit under dessa tre år? Nästan omöjligt att säga... men om jag spontant ska plocka en som sticker ut så får det nog bli den här:


Den har spelats om och om igen, i alla möjliga sammanhang och håller ändå. Graveyard "Hisingen Blues" kommer att stå ut som en klassiker när det ska sammanfattas om tiotalet år (du har väl förresten inte missat att bandet kommer med uppföljaren "Lights Out" i slutet av oktober?).
Men - kandidaterna är många. Det har varit många fantastiska skivor - och det kommer fler, det kan man vara säker på.

Ett tag tänkte jag fira storstilat denna treårsdag. Skriva mycket och ta in gästbloggare men allt det rann ut i sanden. Det gick helt enkelt för fort att ta sig hit, till denna dag, och det är inte utan att jag är lite överrumplad själv. Det enda jag kan göra är att tacka ödmjukast för att ni varit med så långt, och utlova en del läsning framöver också. Till veckan kommer exempelvis recensioner av bland annat nya Testament samt Jess And The Ancient Ones, så det finns all anledning att fortsätta kika in är även framöver!

12 kommentarer:

  1. Grattis!!! Och vilket jobb du gör.

    SvaraRadera
  2. Hoppas bar aatt bloggen håller på flera år titill

    SvaraRadera
  3. Gratulerar! Har själv inte hängt här så länge men jag hoppas du vill/orkar/kan och kör på i minst tre år till.

    SvaraRadera
  4. Jag har inte ens lyckats komma upp i 1200 inlägg på FEM år. Kudos.

    SvaraRadera
  5. Grattis på födelsedagen! :-)

    SvaraRadera
  6. Grattis!!! Intressant att du presenterar Graveyard - Hisingen blues som bästa platta på dessa tre år. Jag äger den inte och har inte lyssnat mycket på den, så jag antar att jag nu måste köpa vinylen. Än en gång grattis och det är en fröjd att läsa dina inlägg!

    SvaraRadera
  7. Grattis till en jäkligt bra blogg! Följer den sen 1,5 år tillbaka och det är alltid intressant läsning :-) Fortsätt med ditt fina arbete!

    SvaraRadera
  8. Grattis unge bloggvän, själva har vi varit igång drygt fem år, med ca 1000 inlägg... så där ligger vi i lä :-)

    SvaraRadera
  9. -> Alla. Tack för vänliga ord. Kul att läsa! Bloggens fortsättning vet man inget om - inte ens jag! - men det är lätt att ta reda på...fortsätt titta in lite då och då!

    SvaraRadera
  10. Grattis ta mig fan och keep up the good work!

    SvaraRadera
  11. Stort Grattis till 3 åringen, en fantastisk blogg som jag verkligen hoppas på att den lever bra länge till.

    SvaraRadera