Metalbloggens samarbetspartner:

torsdag 30 augusti 2012

Pang på rödbetan!

Sista arbetsdagen på nuvarande arbetsplats idag, och en hel del som ska städas av. Dagens inlägg blir därför koncist, och vi konstaterar att:

 ...Dead By April tog alltså hem Rockbjörnen för bästa hårdrock.
Herregud. Var är världen på väg?

... Jeremy Iron & The Ratgang Malibus inte bara har följande coola bild på sig om man googlar, utan även ny video på g. Hoppas på ny platta snart då, förra given "Bloom" var ruggigt bra (och jag kan här och nu utlova att den kommer att återkomma som Veckans Tips någon gång under hösten...)




"Point Growth" heter låten, och det låter förstås som om det är just Råttgänget som spelar.

...Graveyard släppte info om kommande "Lights Out" igår.


Låtlistan på plattan ser ut som följer:
01. An Industry Of Murder
02. Slow Motion Countdown
03. Seven Seven
04. The Suits, The Law & The Uniform
05. Endless Night
06. Hard Time Lovin’
07. Goliath
08. Fool In The End
09. 20/20 (Tunnel Vision)

Skivan släpps den 26:e oktober, samma dag som min bror fyller år. Undrar vad han ska få i present...?

...imorgon återvänder Veckans Tips. Jag vet att ni har längtat. Jag med. Sen kör vi. Men det är i morgon, tillsvidare måste jag städa ur lite slåp, rensa skrivbord, lämna in papper och reseräkningar och grejer. Och sörja lite för moder Sveas smak. Dead By April?

7 kommentarer:

  1. Det positiva jag kan säga om Rockbjörnen är att Sabaton var nominerade i Årets Livegrupp. Men jag håller med dig, det säger något om hur lite folk i allmänhet vet om hårdrock.

    SvaraRadera
  2. Ja fy fasiken för Dead By April. Att dom var nominerade var skamligt nog, att dom dessutom vann, det är rent sorgligt.

    Men det ger väl en kvalitetsstämpel på Rockbjörnen.

    Lycka till på nya jobbet nu. Blir det fortsatt IT-säljande? I så fall kanske vi möts vad det lider, eftersom jag stundtals är i den IT-köpande änden. :-)

    SvaraRadera
  3. OK. Jag har inte, vad jag vet, hört Dead by April. Misstänker dock, efter att ha sett dem på bild och läst kommentarer här och annorstädes, att det inte är nåt för mig.

    Men vad trött jag är på kommentarer (på Aftonbladets sida) som att de inte är "äkta hårdrock"... vad fan är "äkta hårdrock"? Och vem definierar det? Jag kan säkerligen hitta personer som tycker att varken Mastodon, Entombed, Slayer eller ens Iron Maiden är "äkta" hårdrock. Det fanns en tid när det bara var "fjortisar" som lyssnade på Slayer, och "äkta" hårdrockare tyckte de var skrattretande, omusikaliska eller bara konstiga. Nä, Rainbow, det var "äkta" hårdrock.

    För egen del märker jag hur genrebeteckningar blir allt mer intetsägande och till och med poänglösa för varje år som går. Jag kan se en hyfsat tydlig gräns mellan musik där notpappret/kompositören står i centrum ("klassiskt", "konstmusik") och musik där inspelningen/artisten är det centrala (den mesta andra musik)... men i övrigt? Musik, för fan. MUSIK! Utan gränser.

    OK, lite tillspetsat, men jag lutar åt det allt mer.

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att samtliga nominerade var hemska. :)

    SvaraRadera
  5. Vad är det för fel på Dead By April nu då? Mystery är ju asbra och svinhård med jättetuffa growl. DBA förtjänar verkligen ett så prestigefyllt pris som Rockbjörnen.

    SvaraRadera
  6. Dead by blaha..usch.
    aja tänkte tipsa om riktig death metal grinde.
    Drenched In Gasoline!!

    SvaraRadera