Metalbloggens samarbetspartner:

måndag 6 augusti 2012

Who Cares?

Vem bryr sig. Who cares. Eller, WhoCares, Ian Gillans och Tony Iommis satsning för att skrapa ihop pengar till en musikskola i Armenien (ja, det är riktigt, det är vad barnen i Armenien verkligen behöver, en musikskola).
DubbelCD.
Proppfull med undangömda godisar och udda bitar. Här finns en vital nyinspelning av "Thrashed" (tillsammans med originalet "Zero The Hero") från underbara "Born Again" sida vid sida med låtar som "Slip Away" som inte togs med i samband med Iommis och Glenn Hughes samarbete "Fused". Här finns spretigt funkiga rock-nummer som "Get Away" med Gillian på sång.

Det är riktigt kul, speciellt för oss som gillar både Iommi och Gillan.
Vem som bryr sig?
Jag, tydligen. Stay tuned för recension....

4 kommentarer:

  1. Ahh, dom har släppt en fullängdare i detta konceptet. Jag gillade Who Cares låten när den dök upp som singel.

    SvaraRadera
  2. Jo, typ. Singeln öppnar ena disken, singelbaksidan öppnar andra disken på dubbelgiven. De andra spåren är undangömda och bortglömda svåråtkomliga låtar med Gillan/Iommi eller båda. För det mesta. Finns några konstiga val med också ("Sabbath Stones" med Tony Martin på sång i original är väl bra, men varför är den med på den här skivan?)

    SvaraRadera
  3. Det kändes ganska "blaha-blaha" tycker jag. Visst för samlare är det säkert kul, men jag vetefan om den tillför något egentligen.

    Kan vara kul om man törstar efter mer material från snubbarna men jag klarar mig gott med deras tidigare alster.

    SvaraRadera
  4. Egar/Jarno -> Jo, målgruppen är kanske rätt smal. För min del var det dock en bra och kul pusselbit!

    SvaraRadera