Metalbloggens samarbetspartner:

söndag 12 augusti 2012

Metalbloggen, var god dröj...

...just nu är det extremt mycket som ligger i pipen för bedömning och recension. Kul, men det innebär också att alla ni som hör av er och vill ha era plattor och demos recenserade kommer lite i kläm, tyvärr. Värst ute är just nu Vapenlicens, som väntat länge på att få plattan "Hat 101" bedömd, men jag får mana till lite fortsatt tålamod.
Den som väntar på något gott gör det bäst någon annanstans, den som orkar hänga kvar kommer att få recensioner av:

Kreator "Phantom Antichrist"
Testament "Dark Roots Of Earth"
Gojira "L'Enfant Sauvage"
Barren Earth "The Devil's Resolve"
Vapenlicens "Hat 101"
The Wiped Out Generation demo
Jess And The Ancient Ones - och, dessutom, på Werock: This Gift Is A Curse samt Ian Gillan & Tony Iommi "WhoCares" samt - om promotjejen håller vad hon lovat - Eclipse nya platta.
Bland annat. Bilden ovan är ett exempel på vad som kan hända en vanlig dag på stan, och då fattar ni ju hur det blir med efterverkningar!

Imorgon återgår jag dessutom till jobbet, så just ikväll får ni vara lite snälla med mig och visa extra tålamod...

7 kommentarer:

  1. Ahhh, känner igen mig i detta. Köper skivor och böcker hela tiden som man vill skriva om, men tiden är knapp med familj, jobb och hus.
    Men men, det är alltid lika roligt när man får ut ett inlägg och får lite kommentarer :)
    Gillade nya Testament väldigt mycket. Köpte även Opus Diaboli vinylbox med fotoboken. Jäfligt snygg!!!

    SvaraRadera
  2. Ser fram emot att läsa lite nya sköna recensioner. Men du ska inte recensera nya Nile? Hade varit kul att läsa din åsikt om detta lite kontroversiella album.

    SvaraRadera
  3. Christofer -> Kanske. Jag har inte hört den än, men den får fin kritik överallt. Beror lite på hur less jag är på att skrota runt hemma i september innan jag börjar mitt nya jobb! :)

    SpinningBlack -> Kan tänka mig det. Fan, alla läckra utgåvor som finns nu får mig att vilja a) köpa ett hus med gillestuga, b) inreda denna som ett musikrum med låst dörr, samt c) gå ner mig i vinylträsket...!!

    SvaraRadera
  4. Chief, jag är lyckligt lottad och har detta nu, dvs eget musiksamlarrum, jag är även lyckligt lottad och har tre barn, som inom något år behöver mitt rum. Hemska tanke vart jag ska ta vägen med min samling då.

    SvaraRadera
  5. Haha! Det där är ingenting mot vad jag har att vänta mig denna sista semestervecka. Sedan i maj har jag handlat skivor som en tok och har inte gett mig själv tillräckligt med tid för att lyssna igenom alla.

    SvaraRadera
  6. Och jag menar att min situation är sämre för när ska man hinna med efter det att semestern är över?

    SvaraRadera
  7. SpinningBlack -> Undrar vad som är värre. Att ha ett dylikt rum nu och bli av med det, eller att aldrig haft lyckan...? :)

    Jarno -> Ett dilemma indeed. Jag avslutar just nu varje kväll med sträcklyssning av 2 skivor, liggande i sängen med hörlurar på!

    SvaraRadera