Metalbloggens samarbetspartner:

onsdag 15 augusti 2012

Bildspecial: Baroness på Debaser, 4/7

 Jag hade ju lovat det för länge sen.
En kavalkad med bilder från en av årets bästa spelningar, sydstatarna Baroness på utmärkta Debaser Slussen.
Det är dags nu, och anledningen till förseningen är enkel.
Jag hade skickat alla bilder till mitt arbete... och... glömt lösenordet under semestern!
Nu är hjärnan påslagen igen, likt datorn, och därför finns det ingen anledning att undanhålla er bilderna mer.
Denna spelning var fantastisk, och jag hoppas att det syns lite av det på dessa bilder. Man kommer ju nära på just Debaser Slussen (alla bilder tagna med iPhone), och det ger en häftig upplevelse. John Dyer Baizley sjöng på pricken som på skiva, bandet levererade med både bra ljud och klockrent spel, jag köpte en vansinnigt läcker t-shirt, och hade sällskap av både Per och Stones (där har du fler bilder, som vanligt i bättre kvalitet).
Extra kul med denna spelning var att det var en sån där kväll där jag fick alla låtar jag ville höra. Ingen saknades i setlistan. Det är faktiskt inte så vanligt.
Fler spår från nya och utmärkta "Yellow & Green" hade väl varit en sån sak, men när denna spelning genomfördes så hade ju inte plattan kommit ut än - och förhoppningsvis innebär den nya skivan kanske att Baroness återkommer snart till Sverige. I så fall är jag där!









2 kommentarer: