Metalbloggens samarbetspartner:

tisdag 2 oktober 2012

Recensioner: Royal Republic och Plector. Med fler!


Månadsskifte (jaja, igår, men ändå), och det innebär ju som vanligt att Werock dominerar. 2 stycken recensioner från mig denna månad, det är Royal Republic samt Plector. Heöt olika skivor, där den första är fullkomligt meningslös och den andra är stabil som fan. Hade tankt hinna med även Peter Dolvings sologiv "Thieves And Liars" (han är verkligen inte glad på sina forna vänner i The Haunted, herreminje!), men det kom annat i vägen.
Katatonia och Lord Fowl (recension av i alla fall den senare till helgen, tror jag behöver mer tid för den förra...som vanligt då, med just Katatonia). Men även den här plattan:
"Hej. Vi heter Kadavar och spelar tror att vi är Black Sabbaths reinkarnation från 70-talet".

Löjligt bra produktion på den här skivan, som gjord för stora muskliga riktiga högtalare. Organisk. Och, förstås, bra låtar. Har man inte det kan man inte luras, men det har denna tyska trio. Man kan faktiskt tro att Kadavar nästan har rätt i sin tanke, de kanske ÄR Black Sabbath reinkarnerade?

 Nåväl. Recensioner var det. Massor av dem. Bland annat tar Katatonia full pott... På Werock.se!

4 kommentarer:

  1. Vad är det här för lurendrejeri och lockbete med en recension av Kadavar!? Jag hittar den inte någonstans. :(

    SvaraRadera
  2. Nyfiken och benägen att gotta mig i andras privatliv som jag är, så sökte jag upp Dolvings Facebook-inlägg om anledningarna till avhoppet. Huga...

    http://rocksverige.zitiz.se/2012/08/13/peter-dolving-kommenterar-sitt-avhopp-fran-the-hau__64997

    SvaraRadera
  3. Jarno -> Jag luras! Eller, rättare sagt, jag är otydlig. Skulle kanske skrivit att det var lyssnandet som hamnade i vägen. Har inte hunnit skriva alls om KADAVAR...

    Spiring -> Ja. Jag läste den där förr, det är inte att leka med!

    SvaraRadera
  4. Jag ska nog inte lägga över all skuld på dig då jag missade att det var något som kom i vägen för dig. Nej, det där bandet är helt makalöst. Skall spelas på hög ljudvolym för bästa upplevelse!

    SvaraRadera