Metalbloggens samarbetspartner:

torsdag 10 juni 2010

I Backspegeln: Heaven And Hell "The Devil You Know"


Legendarerna i Black Sabbath återvände under 2009 med nytt studiomaterial, även om de på grund av rättighetsskäl gjorde det under namnet Heaven And Hell. Här kan man naturligtvis tala om prestationsångest, då denna lineup av gruppen har en del skivor som är rent av larvigt klassiska under bältet, men istället för att låta sig lamslås av det så verkar de bara köra på för att det är kul.
Vid recensionen så ansåg jag tydligen att den här skivan är ojämn, med rätt höga toppar och en del svagare spår. Det gäller till viss del nu också, men jag tror att jag har lärt mig leva med de svagare spåret rätt bra. Skivan spelas faktiskt ganska ofta, och jag står fast vid att öppningslåten, "Atom And Evil" är den bästa trots konkurrens från främst "Bible Black". Dessutom tycker jag personligen att jag var märkligt klarsynt när det gäller kommentarerna om de tre bonusspåren från "The Dio Years" - det hade ju fan varit briljant. Heja mig, ibland är jag smart... :)
Nå, betyg idag då? Förr en trea, jag säger nog samma sak nu. En trea, men aningen tyngre den här gången, och nästan mersmak för en fyra....nästan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar