Metalbloggens samarbetspartner:

tisdag 29 juni 2010

Tronskifte

Satt och fillifjonkade lite vid datorn igår, och petade bland annat in lite nya skivor i iPoden.
Då upptäckte jag en sak - det har skett ett tronskifte under det senaste halvåret!

Under hösten kollade jag av vilka 25 låtar som var de mest spelade, och i toppen fanns följande 3:
1) Opeth "Ghost Of Perdition"
2) At The Gates "Slaughter Of The Soul"
3) Queensryche "Eyes Of A Stranger"

Nu är det inte längre så!
Ordningen är numera..
1) Queensryche "Eyes Of A Stranger" (65 spelningar)
2) Opeth "Ghost Of Perdition" (64 spelningar)
3) DIO "We Rock" (59 spelningar)

Ett tronskifte har alltså skett, Seattles främsta ståtar med ledningen. Att Dio kommit upp beror ju säkert på ett helt gäng spelningar efter hans tragiska bortgång, men ändå.
Lite roligt är det ju.
Tror minsann jag ska göra en större koll under hösten någon gång, med lite djupare analys (mest spelat det senaste året osv). Ja, om jag orkar.

För övrigt verkar det som om vädret gör att ni softar i solen istället för att hänga på internet. Besökssiffrorna är ungefär hälften av vad de brukar vara, och endast 6 st bidrag har inkommit i den pågående Danzig-tävlingen. (vilket ju i o f s är bra nyheter för er som är redan är med!)
Resultat i morgon!

Något mer att dryfta såhär på morgonen?
Tja, det skulle väl vara att hinta lite om de recensioner som kommer snart på Werock.
För min del laddar jag på med bland annat Grand Magus och Ozzy Osbourne, och kan avslöja att jag redan ångrat mig avseende ett av betygen, trots att det inte ens publicerats än. Tror jag var lite snål, helt enklet, kan jag konstatera när tonerna ekar över kontorslandskapet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar