Metalbloggens samarbetspartner:

lördag 1 september 2012

En ny era - och recension av Rival Sons!

 Idag är det den första september.
Det innebär, för undertecknad, att en ny fas i livet inleds.
Det blev nästan 12 år på Cygate, IT-företag med exceptionell utveckling.
Jag har fått prova på flera olika roller, och givetvis sett både berg och dalar under den tiden... men nu är det slut med det. Finito. Från och med idag är jag inte längre anställd av Cygate, utan kommer att gå vidare i min yrkeskarriär. Jag hamnar i en säljroll på ett mindre IT-bolag och ser verkligen fram mot det.
Men först - lite ledighet.
I glappet mellan dessa två anställningar ska det göras grejor. Spanien besöks med start idag, tvättstugan behöver göras om och det ska förstås planeras för höstens alla fantastiska konserter.
Kolla in baksidan på Close-Up Magazine som jag fotade av som ett exempel.
Nasums avskedspelning med bland annat Black Breath som förband?
Dying Fetus OCH Job For A Cowboy?
Alcest i support till Katatonia?
Urk.
Det emotionella bankkontot kommer att få lite stryk som det verkar. Mest uttag, om man säger så.

Dessutom är det ju månadsskifte.
Du vet vad det betyder.
Just det. Nya recensioner.
Werock är siten, men eftersom jag nu försökt skriva detta inlägg i förväg så har jag inte järnkoll på vilka akter som får sina fiskar varma. Själv ska jag försöka klämma in lite tankar om Rival Sons nya platta "Head Down", men om det har kommit med eller inte.. tja, det återstår att se. OM inte så får du vänta till mitten av september.
Vänta.
Det är också något du kanske får göra lite extra länge nu om du försöker komma i kontakt med undertecknad, antingen via kommentarer eller e-post.
Jag är "smartphoneless" ett tag nu. Och, förstås, utanför landet ett tag.
Det innebär dock INTE att det blir stiltje här. Vi brakar lös med Remasters, Live!, Veckans Citat och annat lattjolajban.
Stay tuned. Hasta la vista!

2 kommentarer:

  1. Mycket trevligt att välja på under hösten. Jag ska först och främst gå och se Nile och Morbid Angel i december. Men Nasum och Black Breath låter ju fan inte dumt alls.

    SvaraRadera
  2. Christofer -> Som det ser ut så kommer ju dte emotionella bankkontot att ta en del stryk i höst.
    Och: vi får väl ses i samband med en av spelningarna? Vore kul att få bjuda på en bärs i alla fall!

    SvaraRadera