Metalbloggens samarbetspartner:

måndag 22 februari 2010

Ah... kortvecka!

Måndag igen, men inte vilken som helst - denna vecka är det dags för Close Up-kryssning (om det nu blir av, helgen har bland annat inneburit dubbelsidig öroninflammation för lillkillen, VAB idag, så det finns ju en X-faktor att spela med...) och det innebär förstås kortvecka! Avsegling på torsdageftermiddag/kväll, så fredagen = inget jobb!
Heja!

Ser verkligen fram mot den, av flera anledningar. Jag behöver botanisera lite bland taxfree-whiskyn (sen jul har min hylla drabbats av frånfall - flaskorna med Scapa, Glenmorangie, Strathisla och Laphroaig har sinat). Jag är fortfarande ganska väl stadd med de rökigare sorterna, men en och annan lätt Speyside vore bra, och någon som ligger mellan Speyside och Islay vore fint. Man får se vad som bjuds, och i "värsta fall" kan man ju alltid ta en av de bästa sorter som ges - Highland Park 18YO!

Naturligtvis lockar även banden, trots att spellistan lämnar lite i övrigt att önska:

Torsdag
21:00-21:40 Bullet
22:10-23:10 Cult Of Luna
23:40-00:40 Entombed
01:10--2:30 Deathstars

Fredag
12:30-13:10 Tribulation
13:40-14:20 Caliban
14:50-16:00 Sonic Syndicate

Jaha, tycker ni. Vad fel på spellistan?
Låt mig säga såhär - det blir en utmaning för en småbarnsförälder att se Deathstars...
Den tiden på dygnet är inte längre min naturliga zone of comfort, så att säga. Dessutom ville jag verkligen ha Tribulation på kvälls/nattetid, när deras skräckfilmsdöds skulle göra sig bäst.

Fast, man ska väl inte klaga. Jag får se många bra band, jag kan hänga i taxfreen när Sonic Syndicate spelar, jag får bra sällskap, det finns öl på båten. Och det är kortvecka... :)

3 kommentarer:

  1. Nån x-factor vill jag inte höra talas om hörru!!!

    SvaraRadera
  2. Huvudsaken du håller dig vaken 22.10-00.40 skulle jag säga.

    SvaraRadera
  3. Hoppas du får en trevlig tripp, även jag skulle behöva få på fyllning av lite malt i skåpet, börjar sina nu.

    SvaraRadera