Metalbloggens samarbetspartner:

söndag 28 februari 2010

Caliban & Sonic Syndicate på Close Up-båten

Ja, vid det här laget får jag erkänna att alla elektroniska manicker jag hade med mig var totalt soppatorsk, så några bilder finns helt enkelt inte. Själv började jag väl också krokna, så när jag blev utsläpad ur hytten för att kolla in Caliban - som jag tidigare sågat lite i min besvikelse över att Dark Tranquillity ställde in - så var jag rätt skeptisk.

Gosse, gissa om det är dags att krypa till korset!

Caliban levererar en fullständig knogmacka som väckte mig på ett brutalt sätt. Mäktiga breakdowns, hårt arbetande gäng, bra ljud, tajt band - med en hel del bra låtar. Per står bredvid och bara lyckoflinar, men så är just metalcore hans riktiga "guilty pleasure", betydligt mer så än min.
Nåväl, tyskarna är genuint tacksamma för chansen att få spela på båten, och gör det förbaskat bra. Då ska inte jag vara sämre än att erkänna att jag var ute på svag is vid min sågning förr.
Bra jobbat - och det här kommer jag nog fan att leta upp mer av!

Sist på fredagen är det dags för Sonic Syndicate.
Jag pallade en och en halv låt av posering på scen. Räcker så, tycker jag.
Det är ett band som ännu inte får mig att ändra uppfattning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar