Metalbloggens samarbetspartner:

onsdag 10 februari 2010

Framstående skivor från 00-talet!

Förra inlägget var ju en uppräkning av de skivor som Hifi & Musik tyckte var speciella och bra under första decenniet 2000, och jag kan inte riktigt släppa tanken på vilka album jag själv skulle ha med på en dylik lista.
Några givna finns det, men sen blir det svårare.

Jag skulle ha med Mastodon "Leviathan", Red Hot Chili Peppers "Californication", Machine Head "The Blackening", Opeth "Blackwater Park" samt "Ghost Reveries", Watain "Sworn To The Dark", Audioslaves "Audioslave"och Khomas "The Second Wave". Bland annat.
Antagligen också Iron Maidens "Brave New World" och Metallicas "Death Magnetic".

Men sen då?

Riktigt lurigt, och en bra tankenöt att ha med sig i bilköerna på morgonen.
För bilköer finns det. Man parkerar sig liksom till och från jobbet.
Jäkla uppfinning, bilkö. "Jag ställer bilen här där alla andra är så känns det tryggt".
Jaja.
Det ger i alla fall tid till mycket musiklyssning.
Bra så. Och eftersom det är onsdag så är Mest I spelaren uppdaterad.

Dessutom kan man ju faktiskt se vartåt läsarundersökningen barkar, och en sak som är tydlig är att ni vill ha än mer recensioner och skivtips. mycket intressant, och det leder mig in på en brist på denna sajt - det finns faktiskt inget arkiv, ser jag.
Svårt alltså att hitta gamla recensioner, Veckans Tips, Remasters, Live!, Tvekamp och liknande.

Är det något ni vill ha?

2 kommentarer:

  1. Att göra en lista för 2000 talets bästa skivor blir svårt, min lista skulle bli otroligt spretig, men ska nog ge den en tanke i allafall.

    Ja du, bilköer är verkligen ett intressant fenomen. Dock är det är strålande tillfälle för musik lyssning.

    Absolut, det vore nice om man skulle ha möjlighet att kunna läsa äldre saker, varför inte lägga till en del med den möjligheten med tanke på att du redan i dag sätter etiketter på alla inlägg.

    SvaraRadera
  2. Det är en barnlek att lägga till sortering efter etiketter, och du har rätt - jag har satt etiketter sen starten. Problemet kan dock vara att jag kört med massor med etiketter, så listan blir... ja... låååååååååååång.
    Risken är uppenbar att de återkommande avdelningarna "drunknar" i allt.

    Men, som sagt, jag ska lyssna på åsikter och fundera lite. Just nu lutar jag åt att göra separata arkiv för ex Veckans Tips, Remasters och så vidare - alla åtkomliga via egen symbol & rubrik i högermarginalen.

    Och vad det gäller listan så vore det ju om inte annat ett intressant uppslag för Spotify playlists. Du får mer än gärna sätta ihop något och mejla länken till chief-rebel-angel@hotmail.com, så tar vi med det i den planerade mars-yran avseende just Spotify! :)

    SvaraRadera