Metalbloggens samarbetspartner:

onsdag 12 maj 2010

Sista chansen att ladda ner Artch

Imorgon är det torsdag, och det blir också i stort sett sista chansen att ladda ner Veckans Tips, Artch. På fredag kommer ett nytt Veckans Tips, också denna gång kommer du att kunna ta del av denna platta.
Varför skriver jag såhär då?

Jo, det har inte direkt varit någon rusning efter att plocka hem Artch.
Och då blir jag nyfiken... beror det på att skivan i sig lockar för lite, eller är det krångligt?
Jag har valt att lägga upp låtarna styckvis, vilket gör att du kan ta hem en eller två och kolla om det här är något för dig - men det kanske ställer till det lite om du nu verkligen vill ha hela skivan?

Ni som valt att plocka hem skivan, hur funkade det? Och vad tyckte ni om den?
Har du inte plockat den än så har du som sagt chansen ett drygt dygn till - den finns här!

3 kommentarer:

  1. För min del två anledningar att jag inte laddat hem den: 1. Är det lagligt? 2. Den finns på Spotify, så varför krångla när jag inte heller vet om det är schysst ur laglighetssynpunkt?

    Ja, så är det med mig. Fast det är klart, hade det varit Keep of Kalessins nya som erbjöds hade jag inte velat vänta ett ögonblick till på oääändligt långsamma CDON...

    SvaraRadera
  2. Jag tanka ner skivan och såg sen att den fanns på spotify så raderade filerna. Tyckte dock det var lite irreterande att tanka fil för fil, lägg upp album istället. De flestas uppkopplningar är ändå tillräckligt snabba för att det inte ska ta någon längre tid. Vad gäller den lagliga vinkeln så tycker jag att det känns bra, framförallt då det finns ett stort antal bloggar som sysslat med liknande länge nu utan några problem.

    Sen måste jag säga att det verkligen var en trevlig skiva du tipsa om. Mitt hårdrockshjärta föll rätt hårt faktiskt.

    SvaraRadera
  3. Kim - ja, jag köper båda anledningarna. Jag är - likt Jonte - inte så orolig avseende det lagliga, men visst är även jag mycket tveksam till nedladdning generellt. Extra mycket så om skivan finns på Spotify!

    Många har dock uttryckt önskemål om just möjlighet att plocka hem lite provsmakningar och lite mer obskyr musik, därav testet denna månad. Och därav min förvåning över resultatet så här långt.

    Jonte - kul att du gillade plattan, jag tycker förstås också att det är en liten pärla.
    Ska se om jag kan ändra så att hela plattan kan tankas med en gång, men det blir nog inte till morgondagens Veckans Tips. Ett sånt som jag tror blir lite mer eftertraktat, och som jag är ganska säker på att det INTE finns på Spotify....

    SvaraRadera