Metalbloggens samarbetspartner:

tisdag 4 maj 2010

VM-slutspelet, uppställningen klar!

Sista kvalgrupperna är avgjorda, och det blev till slut Primordial från Irland (31% av rösterna) samt Behemoth från Polen (40% av rösterna) som tog sig genom nålsögat - även om polackerna hade en stenhård fajt med AC/DC om avancemanget.

Det innebär att alla 8 grupper är klara.

Sverige: Opeth
Norge:Enslavement Of Beauty
Finland:Amorphis
USA: Metallica
England: Iron Maiden
Tyskland: Kreator
Irland: Primordial

Polen: Behemoth

Bland dessa 8 namn ska ett vaskas fram som Världens Bästa Hårdrocksgrupp enligt bloggens läsare. Och, för att göra det så kommer det att bli matchserier där två grupper ställs mot varandra.
Kvartsfinal, semifinal och till sist final.
Röstningen kommer att starta på måndag morgon i nästa vecka, och anledningen till pausen är i huvudsak följande fråga:

Hur ska matcherna ställas upp, tycker ni?

Det finns ju egentligen 4 alternativ som jag ser det:
1) Via lottning
2) Rebellängeln skapar en ranking, och matcherna blir högst rankad vs lägst rankad
3) Alfabetsordning, sorterat på land
4) Alfabetsordning, sorterat på grupp

Vill ni snabba på det så kan jag tänka mig två grupper att rösta på, och segraren i varje grupp går till en final, men helt klart behöver jag lite input.
Jag är tacksam för din röst i omröstningen, likväl som förslag och tankar i kommentarsfältet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar