Metalbloggens samarbetspartner:

måndag 31 maj 2010

Vinnare av "I Am Ozzy"

Grattis till Thetania, skribent på bloggen Tune Of The Day - du kammar hem ett färskt ex av "I Am Ozzy". Thetanias favoritplatta med galningen är "Sabbath Bloody Sabbath" (god smak har hon...hehe...), och motiveringen lyder såhär:

Jag skriver bara en platta för det var den som jag hörde hemma hos polarn Ante.
kastade mig över Ante och sa JAG VILL HAAA,
vilken av mina skivor vill du ha för att jag ska kunna äga denna fantastiska skiva...
han knorrade och skruvade på sig..

hmmm får jag din Sheer heart Attack så kan du vell få den....
Sagt var gjort, jag blev ägare till "Sabbath Bloody Sabbath" ÅÅÅÅHHH
Vad jag njöt :D
Så det får bli den skivan då.

Det var för övrigt den som öppnade dörren till hård rock för mig.


Ja, det räcker för att få boken, även om det var massor av riktigt jäkla bra förslag den här gången. Fortsätt ösa på så med tävlingsbidrag, det är riktigt kul!

För övrigt har jag läst ut mitt ex av boken, och jag håller den för en av de bättre rockbiografierna. Den är absolut att rekommendera, och jag är förvånad över hur mycket detaljer han har lyckats få med, allt i en vinkling av humor. Finns det någon del som jag tycker är mindre bra så är det att hans soloår inte beskrivs lika noggrannt som starten med Black Sabbath. Det har ju sina förklaringar, han minns antagligen inte mer, men det gör att man exempelvis inte får veta något om varför det skar sig med Jake E Lee, eller hur Zakk Wylde kom in i bilden.
Det hade varit intressant läsning. Att karl'n dessutom skulle kunna utklassa Mötley Crüe i dumheter råder inga som helst tveksamheter om, men det försvinner också in i minnets gråa dimbank och tas inte upp speciellt mycket.
Inte för att det gör så mycket.
Han var ju rätt galen redan innan de galnaste åren, så det saknas inte direkt vansinniga episoder...

Nåväl, än en gång - grattis Thetania, boken är på g!

1 kommentar:

  1. Oj Oj Oj!
    Knäböjer på tjejers vis,
    Tack!

    Vad skönt det ska bli ätt läsa något igen.

    Thetania

    SvaraRadera