Metalbloggens samarbetspartner:

torsdag 15 oktober 2009

iTunes, del I

iTunes är verkligen ett program med två sidor.
Många gånger har jag verkligen hatat det (som om du försöker flytta över det ograverat avseende spellistor, betyg, antal spelningar mm till en anna dator... grrr...), men andra gånger tycker jag det är riktigt jäkla bra (som när de klarar att läsa in i stort sett vilken skiva som helst, även såna där andra mp3-program förr gått bet).

Det finns naturligtvis funktionella brister i det hela. Varför kan man exempelvis inte välja "blanda alla av en viss genre"? Väljer man spela genre så körs alfabetet som sortering. Rätt trist, men jag antar att det skulle förta mycket av nöjet med spellistor...

Å andra sidan finns det bra grejer. En sån sak är 25 Mest Spelade.
Det är rätt kul läsning faktiskt, och jag blir själv lite förvånad över mitt egna resultat.

Därför - med start runt lunch idag och ett par dagar framåt så kommer bloggen att köra en nedräkning, 5 spår i taget från nummer 25 till nummer 1. Häng med på en ganska udda lista!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar