Metalbloggens samarbetspartner:

torsdag 1 oktober 2009

Jaktlycka!

Idag har varit första dagen som jag och grabben M varit helt själva, så att säga. Mamma tillbaka på jobbet.
En soft dag, med upprepade spelningar av Pearl Jams nya platta "Backspacer" i luften. Både jag & M gillar den, även om han headbangar mer än mig - jag kräver lite hårdare musik för att göra det.

Dessutom har vi besökt Sound Pollution.
Och haft lite jaktlycka. Alice in Chains hade inte kommit (strul med distributionen, har vi hört det förrut?), men annars har vi nedlagt stora byten. Mustasch nya, The Devils Bloods nya samt - förstås - nya Paradise Lost!
Den har ju en av de bästa titlarna någonsin, och du hittar den läskiga videon till titelspåret här: http://www.youtube.com/watch?v=9BONcpuDcrc


Spela den massor. "Faith Divides Us, Death Unites Us".
Amen, mina brittiska dysterkvistar. Amen.

3 kommentarer:

  1. Spontana tankar om mina byten... Mustasch är nog en bättre platta än förra given som helhet, även om det saknas en superhit som "Double Nature". Fast det kan ju bero på att jag tyckte förra given var rätt trist också - ta bort just Dubbelnaturen och du har kvar en högst medioker skiva...

    Paradise Lost var skitbra redan vid första lyssningen, och den verkar ha djup nog att växa istället för att bli trist. Spännande!

    The Devil's Blood är 70-talsrock med texter om den Onde. Grymt bra, om man som jag gillar tidiga Sabbath, Supertramp, Zeppelin och liknande. Döpt efter en låt med Watain, bara en sån sak är ju cool.

    SvaraRadera
  2. Precis så uttryckte sig Ralf om senaste släppet.. En jämnare platta utan med många bra låtar, kanske utan en slagdänga... Han sa också att de andra låtarna på förra släppet, förutom Double Nature, var rätt dåliga. Så skulle det inte vara på denna skiva. Tror jag måste köpa!

    SvaraRadera
  3. Sitter och lyssnar på Paradise lost nu och kan bara hålla med om att plattan är riktigt bra.

    SvaraRadera